فرماندار سرپل ذهاب:

جهت گیری بسته های فرهنگی در راستای ارتقای بازتوانی فردی زلزله زدگان باشد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304463|10:44 - 1397/02/26
نسخه چاپی
جهت گیری بسته های فرهنگی در راستای ارتقای بازتوانی فردی زلزله زدگان باشد
مرصادنیوز: فرماندار سرپل ذهاب گفت: جهت گیری مضامین و بسته های فرهنگی باید در راستای بازتوانی فردی و کاهش آلام مردم پس از زلزله باشد.

به گزارشامروله،  به نقل ازبازی دراز، محبت جمالی نیا درنشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب بر اولویت تعمیق فرهنگ کتابخوانی در سیاستگذاری های عمومی و جدیت نهادهای مربوطه در پیگیری اهداف کلان آن تاکید کرد و اظهار داشت: متغیر سرانه مطالعه پیوند مستقیمی با کیفیت روابط اجتماعی و سلامت تعاملات لایه های مختلف دارد .

وی در ادامه تصریح کرد: فضای کتابخوانی نیازمند سرزندگی و نشاط فرهنگی است و شایسته است در شرایط خاص شهرستان، جهت گیری مضامین و بسته های فرهنگی در جهت بازتوانی فردی و  کاهش آلام مردم پس از زلزله باشد.

فرماندارسرپل ذهاب افزود: با توجه به شرایط و موقعیت شهرستان استقرار کتابخانه های روستایی و فعالیت نهادهای مردم نهاد می تواند گام مثبتی در راستای ارتقای شاخص های کتابخوانی باشد .

وی با یادآوری این مسئله که  تعامل و همفکری صاحب نظران و اهالی کتاب نقش بی بدیلی در برنامه ریزی و فرهنگ سازی اهداف کتابخوانی دارد، تاکید کرد: نشست های آسیب شناسی و تبیین برنامه ها با حضور نویسندگان، اهالی کتاب و پژوهشگران بصورت منظم و مستمر برگزار شود

جمالی نیا در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان، دستگاههای متولی و سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: لازم است متناسب با تحولات فنی و دستاوردهای  دیجیتالی، نسبت به بهره گیری از روش های نوین در ایجاد بستر و فضای کتابخوانی اقدام گردد.

در ابتدای این جلسه امیر اسماعیلی رییس کتابخانه های عمومی ضمن گزارش وضعیت ابنیه و ساختمان های آسیب دیده ی کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب به دنبال زلزله اخیر و برنامه ریزی عمرانی بازسازی آنها به تشریح اهم اقدامات و برنامه های فرهنگی و ترویجی در راستای بسط کتابخوانی و عرضه بسته های آموزشی، برگزاری نشست های کتابخوان، توزیع مجلات به فراخور سنین مختلف، همکاری با سمن ها و... پرداخت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد