اخبار انتظامی استان کرمانشاه؛

دستگیری اخاذ طلا توسط پلیس فتا/نظارت بر واحدهای صنفی طی رمضان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304465|10:47 - 1397/02/26
نسخه چاپی
دستگیری اخاذ طلا توسط پلیس فتا/نظارت بر واحدهای صنفی طی رمضان
مرصادنیوز: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری شیادی توسط پلیس فتا کرمانشاه که با تهدید دختری مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی دست به اخاذی ۱۰۰ گرم طلا زده بود، خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" اظهار کرد: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در کرمانشاه از طریق شبکه اجتماعی تلگرام دختر وی را اغفال و پس از تهیه فیلم‌ها و تصاویر شخصی با تهدید به انتشار تصاویر، مقدار ۱۰۰ گرم طلا به ارزش ۱۹۷ میلیون ریال از وی اخاذی کرده، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اظهارات فرد شاکی مشخص شد دختر وی طلاهای خود را از طریق پست برای فرد شیاد ارسال کرده به همین خاطر کارشناسان پلیس فتا سریعاً با مرکز پست استان تماس و از آن ها خواستند که از تحویل بسته به آدرسی که متهم اعلام کرده خودداری کنند.

سردار امان اللهی تصریح کرد: پس از اقدامات اطلاعاتی و با شگردهای پلیسی در نهایت متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی گروهی از ماموران به درب منزل متهم اعزام و در حالی که این شخص منتظر دریافت بسته حاوی طلا بود، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: تمام مراحل تشکیل پرونده تا شناسایی و دستگیری متهم در کمتر از ۳ ساعت اتفاق افتاد و متهم نیز در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه اش را سودجویی و کسب منفعت عنوان کرد.

وی به شهروندان توصیه کرد: کاربران این مسئله را همواره مدنظر داشته باشند که تحت هیچ عنوانی تصاویر شخصی و خصوصی خود در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند.

سردار امان اللهی یادآور شد: حتی ارسال تصاویر برای افراد دیگر تحت هر عنوانی کار اشتباهی است و دارنده این تصاویر به راحتی می‌تواند از فرد قربانی اخاذی کند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه خاطرنشان ساخت: افرادی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی کنند توسط پلیس فتا شناسایی و با آن ها برخورد قانونی می شود.

وی در پایان اظهار کرد: شهروندان در صورت مواجهه با مشکلات فضای مجازی، به پلیس فتا مراجعه و اطمنان داشته باشند به مشکل ان ها در سریعترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

۵۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف۵۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ "حسین براری" اظهار کرد: ماموران انتظامی کرمانشاه در حین گشتزنی به یکدستگاه خودرو پیکان با دو نفر سرنشین مشکوک و پس از تعقیب و گریز و استفاده از موانع بازدارنده موفق به توقیف آن شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو، ماموران ۲ هزار و ۱۶۷ دست پوشاک قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به یکصد میلیون ریال می رسد، کشف شد.

سرهنگ براری تصریح کرد: در این راستا همچنین سه نفر از سرنشینان خودروی پیکان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه یادآوری کرد: ماموران انتظامی شهرستان همچنین در ماموریتی دیگر، به ۳ دستگاه خودرو مشکوک و پس از توقیف آنها ۴۲۳ عدد شوار کتان و ۲۵۸ عدد پیراهن مردانه به همراه ۱۷۰ کیلوگرم چای قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان، ارزش تقریبی این محموله قاچاق به ۴۵۰ میلیون ریال می رسد، خاطرنشان کرد: ۳ نفر هم در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ براری در پایان از معرفی ۶ متهم دستگیر شده به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام مناسب خبر داد.

زورگیر کرمانشاهی به هدف خود نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری فرد زورگیر که قصد زورگیری و سرقت از شهروندان کرمانشاهی را داشت، خبر داد.

سرهنگ "حسین براری " اظهار کرد: ماموران در حین گشت زنی در پارک شرقی کرمانشاه، مشاهده کردند فردی با توسل به زور قصد سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان را دارد و با وی درگیر شده است.

وی ادامه داد: این فرد پس از مشاهده ماموران از محل متواری شد که با اقدام سریع و به موقع پلیس دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ براری یادآوری کرد: این فرد که از سارقان سابقه دار بوده در بازجویی ها اعتارف کرد که قصد سرقت گوشی همراه فردی دیگر را داشته است که در ان ناموفق بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم مناسب به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه خطر و مشکلی، موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان گذارند.

باز پس گیری اراضی ملی در شهرستان هرسین از دست زمین خواران

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: نزدیک به ۱۰ هزار متر زمین در یکی از نقاط این شهرستان که ارزش آن به ۴۰۰ میلیون ریال می رسد از دست زمین خواران پس گرفته شد.

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار کرد: به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان هرسین مبنی بر اینکه فردی اقدام به زمین خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی کرده موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات و احراز وقوع جرم با هماهنگی مقام قضائی نسبت به دستگیری متهم اقدام شد.

سرهنگ شکری خاطرنشان کرد: در بازجویی های بعمل آمده متهم به جرم خود مبنی بر تصرف اراضی ملی به مقدار حدود ۱۰ هزار متر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی هرسین با بیان اینکه ارزش این زمین توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد، افزود: متهم به جبران خسارت و استرداد زمین به منابع طبیعی محکوم شد.

وی در پایان اظهار کرد: پلیس هرسین به صورت ویژه دستگیری و برخورد با زمین خواران و دست اندازان به منابع واراضی ملی کشور را در دستور کار خود قرارداده و با افراد متخلف با قاطعیت برخورد خواهد شد.

نظارت مستمر بر واحدهای صنفی کرمانشاه در ایام ماه مبارک رمضان

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان از نظارت مستمر بر واحدهای صنفی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

سرهنگ "احمدعلی اکبری" در نشست با روسای اتحادیه های صنفی، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه پرخیروبرکت رمضان، اظهار کرد: به منظور حفظ حرمت این ماه، فعالیت واحدهای صنفی به جز تعداد بسیار معدودی از هنگام اذان صبح تا اذان مغرب متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: لیست این گروه از واحدهای صنفی توسط اتحادیه های مربوطه باید به اداره نظارت بر اماکن عمومی اعلام شود و پس از آن در ماه مبارک رمضان می توانند در ۲ نوبت ۱۵ روزه فعالیت خود را جهت سرویس دهی به مسافران و آن هایی که عذر شرعی برای نگرفتن روزه دارند، آغاز کنند.

سرهنگ اکبری یادآوری کرد: سایر رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب حق پذیرایی از مشتریان را نخواهند داشت.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همکاران ما به همراه نمایندگان اداره بهداشت، میراث فرهنگی و ... در طول ایام ماه مبارک رمضان به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی درون و برون شهری نظارت خواهند داشت.

وی همچنین از اجرای ۴ مرحله مانور تذکر لسانی در سطح شهر توسط گروه های طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر در راستای برخورد ارشادی با روزه خواران خبر داد.

سرهنگ اکبری در پایان از استمرار فعالیت استخرها در روزهای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با این حال بوفه های مستقر در استخرها به جهت حفظ حرمت این ماه مبارک تعطیل می شوند.

کشف ۹۸ راس دام قاچاق در کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف ۹۸ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "عزیز الهیاری" اظهار داشت: مأموران انتظامی کنگاور حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون، ۹۸ راس دام قاچاق که فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی بود کشف و طبق نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور در پایان گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شد

بیش از ۱۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در سنقروکلیایی کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی از کشف ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

"غضبان احمدی فرد" اظهار کرد: ماموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند یک دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق را که به سمت شهرستان سنقروکلیایی در حال حرکت بودند، شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه این محموله ها از مرزهای غربی کشور به مقصد شهرهای مرکزی بارگیری شده بود، افزود: ماموران انتظامی شهرستان با همکاری اداره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی استان محورهای مواصلاتی شهرستان را تحت کنترل نامحسوس خود قرار دادند.

سرهنگ احمدی فر ادامه داد: پس از مشاهده خودرو و توقیف ان ماموران موفق به کشف ۱۳۷ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار به همراه ۵۸۸ پاکت توتون قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی سنقروکلیایی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان، ازرش این محموله قاچاق به بیش از ۲۰۰ میلیون ریال می رسد.

وی همچنین از دستگیری دو متهم در این راستا و معرفی ان ها به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

سرهنگ احمدی فر در پایان مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از اولویت‌های پلیس شهرستان سنقروکلیایی درسال جاری عنوان کرد.

کشف یک تن زغال قاچاق در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از کشف یک تن زغال قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل زغال چوب مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از خودرو یک تن زغال چوب قاچاق کشف و ۲ نفر را در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سرهنگ سرتیپ نیا با بیان اینکه منابع طببعی و جنگل ها حق تمام مردم است از شهروندان خصوصا آن هایی که به جنگل ها نزدیک هستند، خواست تا در صورت مشاهده قطع درختان موضوع را یه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در پایان مبارزه با قاچاق را یکی از برنامه های اصلی پلیس شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد.

اخاذ پنجاه میلیون ریالی در کرمانشاه دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فردی که با سوء استفاده از اعتماد شهروند کرمانشاهی، در شبکه‌های اجتماعی با وی ارتباط برقرار و پس از جلب اعتماد و دریافت یک‌سری اطلاعات محرمانه، او را تهدید می کرد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: به دنبال اعلام شکایت خانم کرمانشاهی مبنی بر اینکه، فردی در شبکه‌های اجتماعی ضمن توهین و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی ذخیره شده از اکانت خصوصی وی، اقدام به اخاذی مبلغ ۵۰ میلیون ریال از وی کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و در عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کریمی گفت: در بازجویی های بعمل امده متهم، با مشاهده مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و هدف خود را نیز از این کار کسب درامد از قربانی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه یادآور شد: متهم دستگیر شده، پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی و ارشاد قضایی تحویل مراجع قضائی گردید.

وی با تاکید بر اینکه تهدید و اخاذی در فضای مجازی برابر قانون جرم محسوب می شود و فرد متخلف نیز برابر قانون مجازات می‌گردد، گفت: متاسفانه عده‌ای از شهروندان به دلایل ناآگاهی از قانون گرفتار مجرمین شده و به درخواست‌های آنان تن می‌دهند.

سرهنگ کریمی افزود: کاربران فضای مجازی احساس می کنند در این فضا شناسایی نخواهند شد و به همین دلیل به هر درخواست دوستی در شبکه‌های اجتماعی پاسخ مثبت می دهند و در ادامه طی اعتماد به دیگران اطلاعات مهم و محرمانه خود را منتشر می‌کنند که این امر می‌تواند از سوی افراد سودجو مورد سوء‌استفاده قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجه شدن با مشکلات فضای مجازی و مورد اخاذی قرار گرفتن قبل از انجام هرکاری موضوع را حتما با پلیس فتا درمیان بگذارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد