اخبار انتظامی استان کرمانشاه/

اتلاف 400 راس گوسفند با حمله پلنگ‌ها به یک گله در ثلاث باباجانی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304483|12:23 - 1397/02/27
نسخه چاپی
اتلاف 400 راس گوسفند با حمله پلنگ‌ها به یک گله در ثلاث باباجانی
رمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی از حمله ۲ پلنگ به گله گوسفند در یکی از روستاهای این شهرستان و تلف شدن ۴۰۰ راس دام خبر داد.

به گزارشامروله، ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " محمد محمدی" اظهار کرد: این اتفاق عصر امروز و در نزدیکی دره غول ثلاث باباجانی رخ داد.

وی افزود: حمله ۲ راس پلنگ به گله گوسفندان، باعث رم کردن آن ها شده و در پی راهی برای فرار به داخل دره غول سقوط کرده و تلف می شوند.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: ۲ چوپانی که همراه گله گوسفندان بوده اند خوشبختانه آسیبی ندیدند و سالم هستند.

فرمانده انتظامی ثلاث باباجانی از مردم و چوپانان مناطق کوهستانی که دام های خود را برای چرا می برند خواست که حتما مراقب گله خود بوده و تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

پلمپ ۱۱ مرکز توزیع مواد مخدر در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر در یکی از محلات شهر کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ "حسین براری " اظهار کرد: ماموران کلانتری با اجرای طرح ۲۴ ساعته مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر توانستند ۱۱ مرکز که در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت می کردند، شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمپ کنند.

وی افزود: با اجرای این طرح ۶ نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر نیز دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سرهنگ براری خاطرنشان کرد: اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور شناسایی و دستگیری دیگر عوامل دخیل در تهیه و توزیع مواد مخدر در منطقه یاد شده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به افزایش ارتقا امنیت اجتماعی و رضایت مندی شهروندان اعلام کرد: از آنجا که این طرح ها گامی بسوی سلامت اجتماعی است لذا برخورد با سوداگران مرگ به صورت جدی توسط ماموران انتظامی این شهرستان دنبال می شود.

وی در پایان با بیان اینکه اکثر سرقت های خرد سطح شهر توسط معتادین متجاهر انجام می شود، گفت: جمع آوری این افراد تاثیر بسیاری در کاهش آمار سرقت دارد.

انتشار اعلامیه ترحیم فرد زنده در شبکه های اجتماعی دردسرساز شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی که به قصد شوخی کردن با وی، اقدام به انتشار اعلامیه ترحیم دوست خود کرده بود، خبر داد.

سرهنگ "علی کریمی" اظهار کرد: اخیرا فردی مسن با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که فردی ناشناس با استفاده از شبکه اجتماعی و با استفاده از عکس پروفایل وی اقدام به چاپ اعلامیه ترحیم و فرستادن آن برای دیگران کرده که این کار باعث ایجاد مزاحمت و هتک‌حیثیتش شده است.

وی با بیان اینکه موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت، افزود: پس از انجام بررسی‌های تخصصی با تلاش کارشناس پلیس فتا استان و اقدامات فنی و پلیسی، عامل انتشار آگهی ترحیم در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ کریمی گفت: متهم که از دوستان شاکی بود، احضار و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در اظهارات خود عنوان کرد که شاکی از دوستان وی بوده و زمانی که از بازنشسته شدنش مطلع شده به قصد مزاح اعلامیه ترحیم او را طراحی و آن‌ را ارسال کرده است.

وی با یادآوری قانون جرائم رایانه‌ای عنوان کرد: هر گونه مزاحمت سایبری که به قصد اذیت و آزار یا انتقام جویی و حتی تفریح باشد مجاز نیست و مرتکبین این امر در صورت داشتن شاکی در محاکم قضائی محاکمه خواهد شد.

کریمی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه شدن با مشکلی در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی در میان بگذارند.

پلیس در خط مقدم دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی قرار دارد

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: پلیس با توجه به ماموریت ها و وظایفی که برعهده دارد را می توان طلایه دار دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی معرفی کرد.

حجت الاسلام "محمد طاها مهری" در کارگاه آموزشی یک روزه فرماندهان انتظامی شهرستان های غربی استان کرمانشاه که در اسلام آبادغرب برگزار شد، با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر ماموران پلیس، آن ها را حافظان واقعی نظم و امنیت جامعه برشمرد.

وی ادامه داد: در مقاطع مختلف زمانی و به بهانه های مختلف دشمنان هجمه های مختلفی علیه پلیس وارد آورده اند تا از ارزش نیروهای خدوم انتظامی در جامعه بکاهند.

حجت الاسلام مهری یادآوری کرد: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و پخش صحنه هایی از برخورد و تذکر پلیس با بی حجابی آن را وارونه جلوه داده تا چهره نیروی انتظامی تخریب شود.

امام جمعه اسلام آبادغرب تاکید کرد: علی رغم تمام این توطئه چینی ها، جایگاه پلیس در نزد آحاد مختلف جامعه بسیار رفیع و مردم قدردان تلاش ها و زحمات شبانه روزی آن ها هستند.

وی در پایان همچنین خواستار دفاع از اقدامات ماموران انتظامی به منظور حفظ اقتدار آن ها در جامعه و برخورد قاطع تر با هنجارشکنان شد.

نیروی انتظامی سال گذشته بسیار خوش درخشید

فرماندار اسلام ابادغرب نیز در این کارگاه، با قدرانی از تلاش های پلیس، گفت: نیروی انتظامی سال گذشته و در مناسبت هایی نظیر مراسم اربعین، زلزله و نا آرامی های دی ماه بسیار خوش درخشید.

افشین کریمی ادامه داد: شغل پلیسی یکی از سخت ترین مشاغل است و ماموران نیز جزو زحمت کش ترین افرادی هستند که برای عموم مردم خدمات رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های بسیار گسترده پلیس گاهی اوقات نامهربانی هایی در حق ماموران زحمت کش این نیرو صورت می گیرد اما واقعیت آن است که اقشار مختلف مردم متوجه اهمیت حضور نیروی انتظامی هستند.

کریمی در پایان از تلاش های فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب نیز به خاطر ایجاد امنیتی پایدار در سطح شهرستان قدردانی کرد.

اقدامات پلیس امنیت اجتماعی پایداری ایجاد کرده است

دادستان اسلام آبادغرب، گفت: اقدامات قابل توجه پلیس در جامعه طی سال های اخیر، امنیت اجتماعی پایداری ایجاد کرده است.

"صادق عزیزی" در کارگاه آموزشی یک روزه فرماندهان انتظامی شهرستان های غربی استان کرمانشاه که در اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی موفقیت های خوبی در عرصه های مختلف کسب کرده که جای تبریک دارد.

وی افزود: افزایش سطح رضایتمندی مردم از خدمات انتظامی بیانگر زحمات و تلاش های شبانه روزی ماموران و به این معناست که آن ها وظایف خود را به نحو احسن انجام داده اند.

عزیزی همچنین کاهش چشمگیر وقوع جرائم در اسلام آبادغرب را بیانگر وجود همدلی میان اعضای شورای تامین و خصوصا فرمانده انتظامی شهرستان عنوان کرد.

دادستان شهرستان اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنانش، به بالا بودن آمار بیکاری در شهرستان اشاره و اظهار کرد: این موضوع باعث ایجاد معضلات اجتماعی می شود که مشکلات بعدی آن متوجه نیروی انتظامی و دستگاه قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در سال های اخیر تعامل بسیار خوب دستگاه قضائی و پلیس فضا را برای مجرمان بسیار ناامن کرده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب صورت گرفت که اثرات مقبت آن تا سال ها ماندگار خواهد بود.

دادستان اسلام آبادغرب در پایان اظهار کرد: مجموعه قضائی شهرستان همواره از اقدامات پلیس حمایت کرده و در بحث سارقین نیز بانک اطلاعاتی جامعی از آن ها تهیه شده است.

وظیفه شناسی یکی از خصوصیات بارز ماموران انتظامی است

فرمانده انتظامی استان، وظیفه شناسی و عمل به تکلیف را از جمله خصوصیات بارز ماموران انتظامی عنوان و بر ادامه آن تاکید کرد.

سردار "منوچهر امان اللهی" در کارگاه آموزشی یک روزه فرماندهان انتظامی غرب استان که در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار کرد: امروز پلیس وظایف سنگینی در جامعه برعهده دارد و بسیاری از اقشار و گروه های مختلف به نیروهای انتظامی دل بسته اند.

وی ادامه داد: نقش آفرینی پلیس در عرصه های مختلف و حضور موثر در جامعه باعث شده اعتماد مردم به ماموران انتظامی افزایش قابل ملاحضه ای داشته باشد و همین افزایش اعتماد باعث همکاری آن ها با پلیس شده است.

سردار امان اللهی با بیان اینکه حفظ اعتماد مردم سخت تر از بدست آوردن آن است، یادآوری کرد: تمام تلاش ماموران باید افزایش جلب رضایتمندی مردم باشد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توجه مسئولان انتظامی استان به پرسنل و زیرمجموعه خود اشاره و تاکید کرد: رفتار فرماندهان، معاونین و روسای پلیس استان با کارکنان خود باید به گونه ای باشد که در آن ها ایجاد انگیزه کند.

وی تصریح کرد: مسئولان با رصد کاری کارکنان خود و درنظر گرفتن تشویق و تنبیه باید در آن ها ایجاد انگیزه کرده تا پرسنل به این باور و یقین برسند که اگر خوب کار کنند مورد تشویق و اگر عملکرد مناسبی نداشته باشند مورد تذکر و تنبیه قرار می گیرند.

سردار امان اللهی افزود: احترام به ارباب رجوع و انجام دادن کار آن ها که در حوزه وظایفی نیروی انتظامی قرار دارد، دیگر اصل مهمی است که حتما باید به آن توجه کرد.

وی در پایان از فرمانده و کارکنان انتظامی شهرستان اسلام ابادغرب نیز به خاطر اقدامات انجام شده در این شهرستان و میزبانی کارگاه آموزشی یک روزه فرماندهان انتظامی شهرستان های غربی استان قدردانی کرد.

دستگیری سارق حرفه ای سیم برق در گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از دستگیری سارق حرفه ای سیم برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سلیم سلیمی" اظهار کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای، ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اقدامات پلیسی یک سارق حرفه ای که مبادرت به سرقت سیم برق می کرد را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس گیلانغرب پس از هماهنگی با مقام قضائی و در عملیات غافلگیر کننده موفق به دستگیری متهم در مخفیگاهش شدند.

سرهنگ سلیمی یادآور شد: این متهم پس از انتقال به کلانتری و در بازجویی های بعمل آمده از ۶ فقره سرقت سیم برق پرده برداشت.

فرمانده انتظامی گیلانغرب خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم مناسب راهی دستگاه قضائی شد.

وی تصریح کرد: همکاری خوب مردم با پلیس باعث ناامن شدن فضا برای سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی شده است.

سرهنگ سلیمی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان پرخطر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" اظهار کرد: با شناسایی نقاط آلوده در سطح مناطق شهری و روستایی پلیس مبارزه با مواد مخدر هرسین اقدام به دستگیری خرده فروشان مواد مخدر کرد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان در این راستا موفق شدند ۵ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقداری مواد را کشف کنند.

سرهنگ شکری تصریح کرد: خرده فروشان مواد مخدر پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام مناسب به دستگاه قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی هرسین در پایان با قدردانی از همکاری خوب پلیس با مردم، از قاطعیت مبارزه ماموران با خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور کرمانشاه در ماه مبارک رمضان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: پلیس راهور برای تسهیل عبور و مرور در معابر شهری کرمانشاه طی ایام ماه مبارک رمضان تمهیدات ترافیکی لازم را اندیشیده است.

"سرهنگ فضل الله شیری " با اشاره به حجم ترافیک در ساعات منتهی به اذان مغرب اظهار کرد: علاوه بر اینکه برای مدیریت ترافیک در این ساعات، تعداد نیروهای پلیس راهور در معابر را نیز تقویت کرده و آنان نسبت به روان سازی ترافیک و تسهیل رفت و آمد خودروها اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راهور در اطراف مساجد، اماکن تفریحی و فرهنگی، اماکن زیارتی، مجتمع‌های تجاری و ... استقرار خواهند یافت.

سرهنگ شیری گفت: با توجه به اینکه تردد پس از اذان مغرب افزایش یافته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در اطراف مراکز مذکور حضور خواهند یافت تا علاوه بر اینکه اقدام به روان سازی ترافیک کنند با تخلفات احتمالی نیز برخورد لازم انجام شود.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه با بیان اینکه حضور مأموران تا پایان ترافیک در معابر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز همچون دیگر ایام با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت غیر مجاز، تردد کامیون‌ها در ساعات غیر مجاز و ... برخورد خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ساعات حرکت کامیون‌ها نیز گفت: در حال حاضر در روزهای عادی ساعت تردد کامیون‌ها از ۲۲ تا ۶ صبح و در روزهای تعطیل و پنجشنبه‌ها نیز از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح است و در ساعات قبل از آن با تردد کامیون‌ها در شهر برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان درباره تدابیر ترافیکی پلیس در شب‌های احیاء نیز گفت: تمهیدات لازم برای مراسم شب‌های قدر و همچنین برگزاری نماز عید فطر پیش بینی شده و در موعد مقرر جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ شیری در پایان از شهروندان خواست برای اینکه به اوج ترافیک قبل از افطار مواجه نشوند ضمن انتخاب خیابان های کم ترافیک طوری حرکت کنند که به پیک ترافیک افطار در معابر برخورد نکنند.

کشف ۱۵۰ راس دام قاچاق در شهرستان کنگاور

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۵۰ راس دام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در شهرستان کنگاور خبر داد.

سرهنگ "علیرضا مرزبانی"، اظهار کرد: مأموران انتظامی کنگاور با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی مطلع شدند که ۲ دستگاه کامیون باری قصد انتقال تعداد زیادی دام به صورت قاچاق به داخل شهرستان را دارند.

وی ادامه داد: پس از اطمنیان از موضوع، مأموران با تشکیل تیم های عملیاتی نسبت به مراقبت از چند محور ورودی شهرستان اقدام کردند که نهایتا در دو محور اصلی و فرعی حوزه استحفاظی کنگاور موفق به شناسایی کامیون های مورد نظر شده و با شگردهای خاص پلیسی آنان ها را متوقف کردند.

سرهنگ مرزبانی افزود: در بازرسی های صورت گرفته از این دو کامیون در یکی از آن ها ۸۴ راس و در کامیون دیگر هم ۶۶ راس دام قاچاق که فاقد هرگونه مجوز اداره دامپزشکی بودند، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: طبق نظر کارشناسان، ارزش ریالی دام های قاچاق کشف شده به یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال می رسد.

وی همچنین از دستگیری ۲ متهم در این رابطه و معرفی آن ها به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

سرهنگ مرزبانی در پایان مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت های پلیس استان عنوان کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد