سالی که نکوست از بهارش پیداست؛

کرمانشاه گرانترین استان کشور در فروردین 97

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304486|12:26 - 1397/02/27
نسخه چاپی
کرمانشاه گرانترین استان کشور در فروردین 97
طبق اعلام مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه با ۱۰.۹ درصد بیشترین نرخ تورم را بین استان های کشور داشته است.

به گزارشامروله، ،انگار خبرهای بد اقتصادی برای کرمانشاه تمامی ندارد، کرمانشاه که همواره در صدر جدول بیکاری کشور قرار دارد بر طبق اعلام گزارش مرکز آمار ایران در فروردین ماه امسال به عنوان گرانترین استان کشور لقب گرفت تا پرونده ناکامی مسئولان اقتصادی استان تکمیل شود.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، استان کرمانشاه با۱۰.۹درصد بیشترین و کهگیلویه و بویراحمد با۶.۴درصد کمترین نرخ تورم را در فروردین ماه داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، درصد تغييرات شاخص كل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهي به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور٨,١ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١٠.٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٦.٤ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

درصد تغييرات شاخص كل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهي به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ٨,٠ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.١ درصد است که مربوط به استان لرستان می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٦.٥ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

درصد تغييرات شاخص كل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهي به فروردین ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی ٨,٣ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.٥ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٤.٨ درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد