نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

ایران خواهان استقلال و قدرتمندی عراق است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304502|11:21 - 1397/02/29
نسخه چاپی
ایران خواهان استقلال و قدرتمندی عراق است
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ایران همواره خواهان استقلال و قدرت واقعی کشور عراق بوده و هست.

به گزارشامروله، ، آیت الله مصطفی علما چهارشنبه شب در نشست با رایزن فرهنگی جمهوری عراق اظهار داشت: ایران و عراق ارتباط دیرینه و عمیقی با یکدیگر داشته و دارند.

وی افزود: سابق همه علمای ایران تحصیل کرده نجف اشرف بودند و ایرانیان سفرهای طولانی به این کشور داشته اند و همچنین مبادلات تجاری گسترده ای خصوصا از مرز کرمانشاه با این کشور وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد تفرقه میان کشورهای مسلمان هستند و برای جدایی ایران و عراق نیز توطئه های بزرگی انجام داده اند اما امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر صمیمیت و ارتباط بین ملت های مسلمان تاکید دارند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در ابتدای انقلاب چیزی نداشت، اما امروز با استقلال و تکیه بر داخل به یک قدرت تبدیل شده است و انشالله کشور عراق نیز با استقلال خود بتواند در مسیر پیشرفت و اقتدار قرار بگیرد.

آیت الله علما انتخابات اخیر عراق را امیدبخش و موفقیت بزرگی برای ملت عراق برشمرد.

همچنین رایزن فرهنگی جمهوری عراق اظهار داشت: اگر ایران و نظر مثبت رهبر ایران نسبت به کشور ما نبود پیروزی های اخیر عراق مقابل دشمنان خصوصاً تروریست ها حاصل نمی شد.

"یاسر عبدالزهراء الحجاج" افزود: امروز ارتباطات گسترده و مثبتی بین ایران و عراق وجود دارد، هم اکنون حدود ۴ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه رازی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که بعضا دارای پست های سیاسی و دیگر در عراق هستند.

این مسئول عراقی افزود: ایران هموراه پذیرای عراقی هایی که وارد ایران شده اند بوده و هست همانطور که عراقی های بسیاری که از رژیم بعثی فرار کرده بودند سالها در این کشور به خوبی زندگی کردند.