حکایت درب‌های همیشه بسته؛

پله برقی‌هایی که بی برق‌اند /گله مندی کرمانشاهیان از پل‌های مکانیزه دکوری‌

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304504|11:23 - 1397/02/29
نسخه چاپی
پله برقی‌هایی که بی برق‌اند /گله مندی کرمانشاهیان از پل‌های مکانیزه دکوری‌
درب های همیشه بسته پل های مکانیزه به روی کرمانشاهی ها برای شهرودان مشکلات عدیده ای ایجاد کرده و مردم از این پله برقی های بی برق به شدت ناراضی هستند.

به گزارشامروله، دسترسی به خدمات و امکانات شهری یکی از شاخص هایی که برای سنجش رفاهیات مردم در نظر گرفته می شود و در این میان نیز پل های عابر پیاده به ویژه پل های مکانیزه یکی از همین مقوله ها است.

صرف نظر از فرهنگ استفاده از پل های عابر پیاده که متاسفانه شاهد ضعف فرهنگی آن در کرمانشاه هستیم تعطیلی یا خرابی شماری از پل های مکانیزه آن هم مقابل مراکز مهم درمانی نظیر بیمارستان امام علی (ع) و آیت الله طالقانی در ساعات روز تاسف بار است.

این دو مرکز و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی به تنهایی برای نشان دادن جمعیت تردد کننده از روی پل مذکور کافی است با این حال در ساعاتی از روز که مردم به ویژه بیماران همچنان به استفاده از پل نیازمند هستند شاهد تعطیلی این پل هستیم.

غیراستاندارد بودن پل های عابر پیاده

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه نیز پیش از این طی گفت و گویی از عدم استاندارد پل های عابر پیاده در کرمانشاه خبر داد و گفت: بسیاری از پل های عابر در کرمانشاه استاندارد نیست و عابران از آن استفاده نمی کنند.

سرهنگ فضل الله شیری نصب پل های عابر پیاده را یکی از ملزومات رفاه شهری مردم دانست و با بیان اینکه شهرداری بر اساس قانون موظف به ساخت پل های استاندارد است، گفت: شمار پل های استاندارد در کرمانشاه ناکافی است و این از معضلات شهر کرمانشاه به حساب می آید.

وی با بیان اینکه مردم خواستار نصب پل در مناطق پر تردد و حادثه خیز هستند، افزود: برخی از پل های عابر نیز در مکان های نامناسب نصب شده است.

ساماندهی پل های مکانیزه عابر پیاده با مشارکت بخش خصوصی

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این خصوص اظهار داشت: ساماندهی پل های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کامران ملکیدر خصوص وضعیت پل‌های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با معاونت خدمات شهری شهرداری به عمل آمده و قرار بر این شده که به وضعیت پل‌ها رسیدگی کنند.

وی با اشاره به غیرفعال بودن تعدادی از پل‌های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر کرمانشاه افزود: در بازدیدی که از وضعیت پل‌ها به عمل آمد تصمیم بر این شد که ساماندهی پل های مکانیزه عابر پیاده را به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تاکید کرد: ما پیگیری های لازم برای رفع مشکل پل‌های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر کرمانشاه را انجام خواهیم داد.

ملکی در ادامه افزود: متاسفانه قطعات استفاده شده در پل های مکانیزه عابر پیاده زود مستهلک می‌شوند، تعدادی از پل ها بعد از دو از روز از تعمیر دوباره از کار افتادند.

وی یادآور شد: ان شاءالله از صفر تا صد ساماندهی و تعمیر پل های مکانیزه عابر پیاده توسط بخش خصوصی انجام می شود و تردد شهروندان به سهولت انجام شود و دیگر با این خرابی ها مواجه نشویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در شرایطی که مسئولان امر نسبت به وخامت اوضاع واقف هستند انتظار می رود بیش از پیش اقدامی مقتضی برای ساماندهی این معضلات که نقش فراوانی در کاهش شمار تصادفی ها دارد انجام گیرد.