فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه:

63 طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کرمانشاه اجرا شد/ برخورد جدی با متظاهرین به روزه‌خواری

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304530|11:45 - 1397/02/30
نسخه چاپی
63 طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کرمانشاه اجرا شد/ برخورد جدی با متظاهرین به روزه‌خواری
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: 63 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده در کرمانشاه اجرا شده است.

به گزارشامروله، 

 سرهنگ ملک حسین براری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد درباره امنیت و پاکسازی پارک کوهستان و طاقبستان اظهار داشت: در طاقبستان به دلیل داشتن اماکن تفریحی و تاریخی علاوه بر تقویت کلانتری محل از نظر نیرو و افزایش گشتهای محله، با تاکید بر پوشش مستمر نیروهایی از طریق گشتهای یگان امداد، یگان فوریتهای پلیسی 110 و حتی گشتهایی از مجموعه امنیت و واحد تجسس شهرستان با لباس مبدل برای پیشگیری از جرائم مردم آزاری و مزاحمتها گسیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه این گشتها به صورت موتوری و خودرویی به ویژه با استفاده از ظرفیت یگان ویژه به خصوص درروزهای تعطیل به کارگیری می شوند، افزود: در راستای برخورد با مزاحمین، عرضه کنندگان مواد مخدر و آنان که در مسیرهای منتهی به طاقبستان اقدامات ممنوعه انجام می دهند نیز به صورت میدانی اما مستمر  طرح هایی نیز اجرا کردیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از پلمپ مکان هایی در طاقبستان یا مسیرهای منتهی به طاقبستان که تخلف داشتند خبر داد و گفت: علاوه بر توجه به مسائل امنیتی از نظر بهداشتی نیز در بحث اغذیه فروشی، واحد امنیت انتظامی که اماکن نیز زیر مجموعه آن است ورود کرده ایم.

سرهنگ براری عنوان کرد: همچنین با توجه به حساسیت فرماندهی انتظامی استان نسبت به مجموعه پارک کوهستان و طاقبستان گشتهایی از ستاد استان متشکل از پلیس های تخصصی و معاونتهای مربوطه به ظرفیت کرمانشاه اضافه می شود.

وی افزود: علاوه بر لزم ورود جدی برخی از ارگان ها و دستگاه ها، مشارکت بیشتر مردمنیز ضروری است و تقاضا می شود مردم با مشاهده مواردی از تخلفات نظیر شرارتها، عرضه مواد مخدر و کالاهای ممنوعه یا در مسائل امنیتی که برای مردم آزار دهنده است از طریق 110 اطلاع رسانی شود.

وی از تشدید اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در تفرجگاه ها خبر داد و افزود: عده ای از مردم اصلا اطلاع رسانی نمی کنند و عده ای نیز دیر با پلیس ارتباط برقرار می کنند افزون بر اینکه خواستار مشارکت بیشتر مردم هستیم از دستگاه هایی که در مدیریت پارک کوهستان و طاقبستان نقش دارند نیز مطالبه گر هستیم.

سرهنگ براری با بیان اینکه مسئولین ارشد انتظامی نیز به صورت میدانی و مستمر بر حضور گشتها و عملکرد آنان نظارت می کنند گفت: همچنین در این میان جلساتی مستمر با دادستان ومعاونین ایشان در بحث تفرجگاه ها از جمله طاقبستان برگزار می شود و با همکاری مراجع قضایی با افراد دستگیر شده سارق، عربده کش یا مزاحمین به شدت برخورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاهافزود: طرح های ارتقای امنیت اجتماعی نیز متناسب با مطالبات مردم در زمینه های مختلف در پارکها و تفرجگاه ها و در سطح محلات در دستور کار است و معاون دادستان به عنوان قاضی ویژه در تمامی این طرح ها حضور می یابد.

سرهنگ براری درباره برخورد با روزه خواری در ماه مبارک رمضان گفت: به منظور رفاه حال مسافرین شماری از مغازه داران و رستوران ها در محوطه طاقبستان و پارک کوهستان با همکاری پلیس اماکن عمومی و با رعایت تمام موازینشیفت بندی شده تا برای مردم ایجاد مزاحمت نشود، البته در این میان فعالیت دستفروشان نیز ممنوع است. همچنین با ابلاغ به تمام واحدهای گشتی با تظاهر کنندگان به روزه خواری نیز با جدیت و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های قضایی برای برخورد با روزه خواری انجام شده افزود: مردم نیز اگر مکانیدر سطح محلات دیدند که از دید پلیس مخفی است وبدون رعایت موازین شرعی به ویژه اقدام به عرضه مواد غذایی می کند اطلاع رسانی کنند.

سرهنگ براری از اجرای 36 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده در کرمانشاه خبر داد و گفت: برخورد با سارقین، اراذل و اوباش و مزاحمین و عرضه کنندگان مواد مخدر در این طرح ها  بر روی مسائل امنیتی اثرگذار بوده است.