با تشخیص به موقع بیماری؛

هوش مصنوعی به نبرد با سرطان می رود

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 304534|10:12 - 1397/02/31
نسخه چاپی
هوش مصنوعی به نبرد با سرطان می رود
دولت انگلیس قصد دارد با سرمایه گذاری سنگین بر روی فناوری هوش مصنوعی زمینه را برای استفاده از این فناوری به منظور مقابله با بیماری های خطرناکی همچون سرطان فراهم کند.

به گزارشامروله، به نقل از انگجت، ترزا می نخست وزیر انگلیس روز گذشته اعلام کرده که متعهد به سرمایه گذاری چندمیلیون پوندی برای گسترش تحقیقات حوزه هوش مصنوعی است تا تشخیص و شناسایی افراد مبتلا به بیماری سرطان در همان مراحل اولیه ممکن شود و در نتیجه مقابله با این بیماری مرگبار به صورت موثرتری صورت بگیرد.

با استفاده از چنین فناوری می توان موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان را کاهش داد. بر اساس بررسی ها تا سال ۲۰۳۳ سالانه بیش از ۲۲ هزار نفر به علت ابتلا به سرطان جان خود را در انگلیس از دست خواهند داد.

در صورت استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی سریع افراد مبتلا به سرطان می توان عمر این افراد را حداقل تا ۵ سال افزایش داد.

یکی از ملزومات کاربرد هوش مصنوعی در این حوزه جمع آوری اطلاعات ژنتیکی و پزشکی میلیونها انگلیسی است و لذا حفظ امنیت و حریم شخصی نیز از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است. البته انتظار می رود برخی افراد و گروه ها با اجرای چنین طرحی به دلایل اخلاقی و امنیتی مخالفت کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد