سرلشکر باقری در صحن علنی مجلس:

نیروهای مسلح ما در توسعه قدرت دفاعی منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 304538|11:42 - 1397/03/02
نسخه چاپی
نیروهای مسلح ما در توسعه قدرت دفاعی منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح از هر زمان دیگری ازجهت قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند.

به گزارشامروله،   سرلشکر محمد باقری در آغاز نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه) و در آستانه سالروز فتح خرمشهر گفت: از همه تلاش و زحمات ایثارگران و ملت بزرگ ایران و بویژه مردم خوزستان قدردانی می‌کنیم و با وجود تمام تلاش‌های موثری که برای توسعه ا ین سرزمین و پیشرفت آن اتفاق افتاده امیدواریم با تلاش و اولویت‌دهی مجلس و دولت مابقی مشکلات مردم صبور این منطقه بهتر از گذشته حل شود. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلحاظهار داشت: ملت ایران دو قرن قبل از دوران جنگ تحمیلی تاریخی مشحون از شکست و حقارت را تجربه کرده‌اند. از ابتدای قرن 19 میلادی جنگ ایران و روسیه با عهدنامه‌های  ترکمانچای و گلستان و جدایی بخش‌هایی از سرزمین قفقاز از کشور  ایران و جدایی منطقه هرات، اشغال ایران در جنگ جهانی اول و قحطی بزرگ و نابودی نیمی از ملت ایران و اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و جدایی بحرین از ایران حوادثی است که تاریخ مشحون از شکست را برای ملت ایران رقم زده بود. 

وی افزود: ملت ایران یک سال و نیم بعد از انقلاب اسلامی با تهاجمی بزرگ از سوی یک کشور متجاوز همسایه قرار گرفت که از سوی قدرت‌های بزرگ و مرتجعین منطقه از نظر پول و تجهیزات مورد حمایت و پشتبیانی قرار گرفت اما ملت ایران د راین حادثه بزرگ نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست نداد بلکه توانست با پیروزی از این حادثه خارج شود و امنیت و آرامش کشور را برای دهه‌های متمادی تامین کند. 

باقری خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌ا لمقدس که از 10 اردیبهشت سال 61 آغاز شد و در 3 خرداد به پیروزی نهایی رسید نقطه عطفی در مرحله تهاجم به دشمن متجاوز و شکست و بیرون راندن او بود. رزمندگان ما توانستند در 6 ماه اول جنگ دشمن را متوقف کنند،‌در 6 ماه دوم با عملیات‌های محدود آفندی تجربه جنگیدن با دشمن را کسب کنند، اعتماد به نفس به دست بیاورند و در 9 ماهه مهرماه 60 تا خرداد 61 با انجام 4 عملیات بزرگ در خوزستان دشمن را از سرزمین خود بیرون برانند. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: در عملیات ثامن‌الائمه محاصره آبادان را بشکنند، در طریق‌القدس بستان هویزه را آزاد کنند، در فتح‌المبین سرزمین پنهاور غرب دزفول و شوش را آزاد کنند و نهایتاً در بیت‌المقدس سرزمین بزرگ جنوب غربی اهواز را آزاد کنند و خرمشهر را به ملت ایران بازگردانند. 

وی افزود: ویژگی‌هایعملیات بیت‌المقدسرا باید به عنوان یک عملیات چشمگیر و قابل توجه در فتح مهمترین و موفق‌ترین عملیات‌های نظامی جهان مورد بررسی قرار داد. چه از جهت جمع‌آوری اطلاعات که با نفوذ تیم‌های اطلاعای تا 25 کیلومتر در عمق خطوط دشمن و سایر ابعاد اتفاق افتاد چه با طراحی بسیار عاقلانه عملیات که با زدن به نقاط دشمن در کارون و دور زدن نقاط قوت آن در پشت کرخه کور و شمال خرمشهر و دستیابی به سرزمین محوری و نقطه صفر این سرزمین در منطقه کوشک اتفاق افتاد که موجب عقب‌نشینی دو لشکر زرهی بزرگ از کرخه کور شد. 

باقری اضافه کرد: همچنین چه از نظر عملیات مهندسی با نصب پل بر روی کارون و باز کردن میادین مین چه از نظر مداوای مجروحین در خطوط مقدم جبهه، چه از نظر عملیات هوایی و هوانیروز،‌چه از جهت اجرای آتش‌ توپخانه و سایر ابعاد این عملیات را باید جزء درخشان‌ترین عملیات دوره دفاع مقدس و حتی عملیات‌های موفق جهان بدانیم. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدای جنگ تحمیلی دو تفکر در کشور وجود داشت که تاثیرات آن بر دفاع مقدس قابل مطالعه است تفکری که در ذهن و عملکرد فرمانده کل قوای وقت بود که باید با نگاه به دست بیگانه و امید به تصمیمات قدرت‌های بزرگ برای متوقف کردن متجاوز منتظر شرایط بود، تفکری که اعتماد به جوانان و نهادهای انقلابی نداشت، اعتماد به قدرت ملی نداشت و نتیجه آن شکست‌های بزرگ غرب دزفول، هویزه و شکست جاده ماهشهر آبادان در پاییز 59 خود را نشان داد و نهایتا با عزل وی این تفکر کنار گذاشته شد. 

وی افزود: در کنار این تفکر، تفکر انقلاب اسلامی بود که در جوانان این مرز و بوم وجود داشت که با اعتماد به قدرت ملی با تکیه بر جوانان ارزشمند این سرزمین با وحدت ملی با انسجام نیروهای مسلح و با ابتداع و ابتکار و خلاقیت می‌توان دشمن را شکست و سرزمین را نجات دادو این تفکر بود که توانست دفاع مقدس را به نتیجه برساند. 

باقری خاطرنشان کرد: امروز نیز ملت ایران با امتحان بزرگی مواجه است. آمریکای جنایتکار بدعهد با عهدشکنی در تصمیمات توافق شده قبلی و توسط عناصر تازه به دوران رسیده خود برای ملت ایران باید و نباید می‌کند. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: این دشمن هرچند جسارت ورود به عرصه نظامی و جنگ رو در رو را ندارد اما تلاش دارد که در عرصه اقتصادی و عملیات روانی به ملت ایران فشار آورد. 

وی افزود: ملت بزرگ ایران ملتی است که بر عهد خود می‌ایستد و حقوق بین‌المللی را رعایت می‌کند و اگر هم در کشوری حضور پیدا می‌کند به دعوت آن کشور و دولت قانونی آن است و سر جنگ با کسی ندارد. 

باقری خاطرنشان کرد: اگر این ملت در روزی که دشمنانش در اوج قدرت بودند و این ملت در ابتدای انقلاب توانایی و تجهیزات لازم را نداشت امروز در اوج قدرت خود به سر می‌برد و دشمنی که در آن روز شکست خورده، دشمنی‌ که در همه برهه‌ها و در مساله پیش‌برد فعالیت‌های نظامی در خلیج فارس و تنگه هرمز، در مساله حاکم کردن و تقویت داعش در سوریه و عراق، در مساله مقابله با توانحزب‌اللهومحور مقاومتدر یمن و سایر جبهه‌ها شکست خورده چگونه می‌خواهد با ملت بزرگ ایران اینگونه دربیفتند. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: خوب است صدام که قرارداد 1975 را پاره کرد با عهدشکنان امروز مقایسه کنیم و بگوییم که آینده چنین انسان‌هایی نیز مانند صدام خواهد بود. 

وی افزود: رویکردی که امروز می‌تواند ملت ایران را از این گردنه نیز عبور دهد اتکا به قدرت داخلی و جوانان این مروز و بوم است و اتکا به قدرت لایزال الهی است. در کنار بهره‌گیری از دوستان و همراهان اما با تکیه بر قدرت داخلی و نگاه به درون می‌توان از این حوادث به سهولت عبور کرد. 

باقری در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به حمدلله بیش از هر زمان دیگری از نظر قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی و رزمی در اوج به سر می‌برند و در توسعهقدرت دفاعیخود منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستندو با عنوان حامی ملت ایران مدافع مرزهای میهن اسلامی و مدافع منافع ملی کشور ایران شبانه‌روز در حال انجام وظیفه هستند و در کنار عبور از این پیچ تاریخی در تمام مسائل به عنوان حامی و در کنار ملت ایران قرار خواهند داشت. انشاء الله عبور از این مرحله نیز بیت‌المقدس دیگری را برای ملت ایران رقم خواهد زد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد