رئیس دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد؛

رایزنی برای ۲۵هزار مجوزاستخدامی/می‌توانیم ریشه بی‌معلمی را بکنیم

سرویس: گوناگونکد خبر: 304546|11:40 - 1397/03/02
نسخه چاپی
 رایزنی برای ۲۵هزار مجوزاستخدامی/می‌توانیم ریشه بی‌معلمی را بکنیم
رئیش دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری برای ۳۱ استان راه‌اندازی کنیم می‌توانیم ریشه بی‌معلمی را از بین ببریم.

به گزارشامروله، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشستی خبری با اصحاب رسانه به صدسالگی تربیت معلم اشاره کرد و در ادامه بیان کرد: تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان که در هفته معلم رخ داد،  اتفاق خوب امسال بود و این جزو افتخارات ماست.

وی اضافه کرد: همچنین باید بگویم از ۲۷ نخبه دانشجویی کشور سه نفرشاناز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستند و این دمین اتفاق خوب برای ماست. هرچند ضعف هایی وجود دارد؛ اما تلاش می کنیم دانشگاه به جایگاه حرفه ای خود برسد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ما شانس این را داریم که وزیر آموزش و پرورش از این دانشگاه دفاع می کند. همچنین مجلس و دولت نیز حامی ما هستند. 

خنیفر وی با اشاره به اینکه طی هفت سال از تاسیس دانشگاه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: هرچند نظام تعلیم و تربیت طی چهار دهه اخیر با غفلت مواجه شده اما برنامه‌های تعالی بخش در راه است. ۱۳ میلیون دانش آموز داریم که نشان دهنده وجود نیروهای جوان است که می‌توانیم از طریق آن ها به جلو خیز برداریم.

وی بیان کرد:  یکی از راههایی که ما داریم این است که ظرفیت دانشگاه خوارزمی استفاده کنیم زنده کردن دوره تعهد دبیری با مجوزهای لازم از سوی مراجع تصمیم گیر است و ما پیگیر این برنامه هستیم.

خنیفر ادامه داد: باید به جایی برسیم که فاخرترین معلمان به دوره ابتدایی بروند و اگر معلم فوق لیسانس وارد دوره ابتدایی کنیم هنر کرده ایم. مدعی نیستیم اما روی دوره ابتدایی حرف داریم و می خواهیم آن را به سمت نظام های آموزشی قوی دنیا در حوزه ابتدایی نزدیک کنیم که اولین آنها فنلاند است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری برای ۳۱ استان راه اندازی کنیم می‌توانیم ریشه بی معلمی را از بین ببریم. ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری داریم که از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه های دیگر گزینش می‌شوند. طبق آخرین رایزنی ها خواستار تخصیص ۲۵ هزار مجوز دیگر شده ایم و اعلام کردیم ۲۵ هزار ظرفیت خالی داریم که تا کنون با آن موافقت نشده است. 

خنیفر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی درباره بودجه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: نگاه به بودجه آموزش و پرورش نباید حداقلی و مصرفی باشد، بلکه باید نگاه سرمایه گذاری باشد. 

خنیفر همچنین با بیان اینکه امسال باید ۴۰۰ ردیف استخدامی هیئت علمی به ما بدهند گفت: برآورد کردیم تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰۸۰ هیات علمی جذب شود که بتوانیم نیرو تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۵۰ معلم در مهر ماه تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم گفت: سال بعد ۱۵ هزار نیرو می‌توانیم بگیریم و اگر بودجه عمرانی مان را اضافه کنند با تکمیل ظرفیت ها تا ۲۰ هزار نیرو در سال می‌توانیم جذب کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد