مدیر کل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه:

۱۳۰۰ پناهنده در کرمانشاه زندگی می‌کنند /انجام سیزدهمین دوره آمایش

سرویس: اخبار استانکد خبر: 304782|10:15 - 1397/03/29
نسخه چاپی
۱۳۰۰ پناهنده در کرمانشاه زندگی می‌کنند /انجام سیزدهمین دوره آمایش
مرصادنیوز: مدیر کل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت: یک هزار و ۲۹۸ پناهنده در استان مهاجر پذیر کرمانشاه سکونت دارد.

به گزارشامروله، علی اکبر اکبری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: استان کرمانشاه بیش از ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشوری ناامن همچون عراق دارد و استانی مهاجرپذیر است به گونه ای که در مواقع بحرانی نظیر بحران خلیج فارس و جنگ بین آمریکا و صدام، حدود یک میلیون نفر پناهنده به این استان آمدند و برهمین اساس پنج مهمان‌شهر در استان کرمانشاه احداث شد.

مدیر کل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه افزود: بر اساس توافق نامه هایی که با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان داریم، باید مهمان شهرها همیشه تجهیز و آماده باشد تا در مواقع بحران بتوانیم به درستی از پناهندگان میزبانی کنیم.

اکبری با اشاره به وجود یک هزار و ۲۹۸ پناهنده در استان گفت: فقط تعداد محدودی از این شمار در مهمان شهرهای سنقر و کنگاور مستقر هستند و بقیه در سایر شهرهای استان به صورت آزاد در منازل شخصی سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه تنها پنج نفر از این پناهندگان افغانی و عمدتا اهل عراق هستند، درباره مشکلات زنان کرمانشاهی با اتباع خارجی افزود: مشکل خاصی وجود ندارد و هرگونه مشکلی هم داشته باشند ما بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می کنیم.

مدیر کل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: این افراد به ویژه اتباع عراقی که با ایرانی ها ازدواج می کنند و ما بر اساس قانون مصوب مجلس در این باره اقدام می کنیم؛ اتباع بیگانه ای که با اتباع ایرانی ازدواج کنند برای شناسنامه دار شدن در وهله اول باید برگه پناهندگی بگیرند سپس برگه اقامت موقت و بعد صدور شناسنامه انجام می شود.

وی افزود: اما اگر اتباع ایرانی با یک مرد خارجی ازدواج کنند قانون اجازه صدور شناسنامه ایرانی را نمی دهد.

اکبری با اشاره به انجام سیزدهمین دوره آمایش گفت: بر همین مبنا شمار پناهندگان و اینکه چند نفر دارای کارت پناهندگی و کارت اقامت هستند مشخص است.

وی درباره به کارگیری اتباع خارجی توسط کارفرمایان افزود: هرگونه به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز ممنوع است، بنابراین از کارفرمایان تقاضا می شود از به کارگیری اتباع خارجی به ویژه افغانی ها جلوگیری کنند.

اکبری خاطر نشان کرد: اگر ارگان هایی نظیر نیروی انتظامی و سازمان صنعت و معدن در بررسی هایشان متوجه شوند کارفرمایی از اتباع بیگانه به ویژه افغانی ها استفاده کرده اند با آنها برخورد می شود، حکم آنان نیز جریمه نقدی، حبس و شلاق خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد