ورزشی

بررسی ترکیب تیم ملی ایران برابر اسپانیا/ تفکرات کی‌روش لو رفت!

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 304808|10:55 - 1397/03/30
نسخه چاپی
بررسی ترکیب تیم ملی ایران برابر اسپانیا/ تفکرات کی‌روش لو رفت!
تیم ملی فوتبال ایران درحالی دومین دیدار خود در جام جهانی را برگزار خواهد کرد که به نظر می رسد با توجه به شرایط اسپانیا و مصدومیت یک بازیکن، تغییراتی را در ترکیب شاهد خواهیم بود.

به گزارشامروله، رضا خسروی - کازان:شاگردان کی روش به حریفی رسیدند که ماه ها منتظرش بودند و به آن فکر می کردند. به بازیکنانی رسیدند که تعداد زیادی از آنها را فقط در قاب تلویزیون دیده بودند و کمتر لژیونری داریم که با همه بازیکنان حریف رویارو شده باشند. 

چهار سال پیش همین لحظات برای بازی با آرژانتین تکرار شده بود. تیمی که لیونل مسی را در اختیار داشت و پیش بینی های قبل از بازی شکست سنگین ایران برابر یاران کاپیتان بارسلونا بود. اما ایران برابر آرژانتین کاری کرد کارستان و نتیجه ای گرفت ماندگار. اگر آنها مسی را چند دقیقه قبل تعویض می کردند ماندگارترین تساوی تاریخ فوتبال ایران رقم می خورد. 

از برزیل باید گذشت و به روسیه رسید. حالا دیدار با یک غول دیگر فوتبال جهان در پیش است. دیداری که کی روش از بازیکنانش به عنوان ابرستاره یاد می کند و درست هم یاد می کند. تیمی که بازیکنانش ستاره لالیگا و لیگ های دیگر هستند و سرمربی اش بازیکن مورد علاقه کی روش بوده که البته شاگردش نشده و هیرو هم آن را تایید کرد. 

تیم ملی ایران که بازی اول را از مراکش برده و بعد از بیست سال پیروزی در جام جهانی را به عدد دو رسانده است، حالا باید با اسپانیا بازی کند. تیمی که قهرمان جهان بوده و عبور از آن آسان که نیست، بسیار هم سخت و دشوار و شاید هم غیرقابل دسترس باشد. 

با این حال ایران با کی روش همان تیمی است که ۹۰ دقیقه برابر آرژانتین ایستاد و گل نخورد و روی یک غافلگیری یک گل خورد. مرور آن بازی و خاطراتش اجازه نمی دهد به شکست پرگل فکر کنیم. اما فوتبال است و اتفاقاتی که هیچکس نمی تواند آن را پیش بینی کند. 

اما مهمترین پرسش در مورد تیم ملی ایران برای دیدار با اسپانیا در مورد ترکیب تیم است و تغییراتی که کی روش در آن ایجاد خواهد کرد. مصدومیت روزبه چشمی و دور شدن او از جام جهانی یک تغییر نسبت به دیدار برابر مراکش را قطعی می کند. اما اینکه چه کسی جای او بازی می کند در ابهام است. 

درون دروازه علیرضا بیرانوند خواهد ایستاد تا قطعی ترین بازیکن برای حضور برابر اسپانیا باشد. اما در خط دفاعی که باید دیوار محکمی برابر خط آتشین حملات حریف باشد، ابهام زیاد است. مرتضی پورعلی گنجی به احتمال زیاد مثل دیدار با مراکش یکی از مردان اصلی خط دفاعی خواهد بود. اما اینکه کدام بازیکن به جای چشمی کنار او بایستد به درستی مشخص نیست. 

پژمان منتظری و مجید حسینی گزینه هایی هستند که می توانند به عنوان دفاع میانی فعالیت کنند. در جناح راست رامین رضاییان می تواند گزینه کی روش باشد اما اگر حسینی در قلب دفاع بازی کند این احتمال مطرح است که منتظری به سمت راست منتقل شود. در جناح چپ خط دفاعی هم احسان حاجی صفی شرایط رضاییان را دارد اما یک احتمال دیگر این است که محمدی در جناح چپ قرار گیرد و حاجی صفی به میانه زمین منتقل شود. 

در هافبک دفاعی بازگشت سعید عزت اللهی می تواند یک خبر خوب باشد. او که در دیدار با مراکش به خاطر محرومیت حضور نداشت یکی از گزینه های سرمربی است. با این حال امید ابراهیمی هم گزینه قابل اتکا و مطمئنی است. شاید کی روش بخواهد از هر دوی آنها در پست هافبک دفاعی استفاده کند و دیوارش را محکم تر کند. 

مسعود شجاعی که سومین حضورش در جام جهانی را تجربه می کند و کاپیتان ایران است مرد محبوب کی روش به شمار می رود اما در دیدار با مراکش اشتباهاتی داشت که تا حدودی شانس حضورش در ترکیب ثابت را کم می کند. با این حال کی روش نشان داده که خیلی به انتقادات توجه ندارد و کار خودش را می کند. 

وحید امیری، کریم انصاریفرد، علیرضا جهانبخش و تا حدودی اشکان دژاگه که هنوز مشخص نیست به آمادگی کامل رسیده یا نه، می توانند مردان میانی ایران را تشکیل دهند. هر چند سامان قدوس و مهدی طارمی را هم می توان در این جمع جا داد. 

کی روش در نشست خبری قبل از بازی با اسپانیا تفکراتش را لو داد و تاکید کرد که تیمش دقایق زیادی را دفاع خواهد کرد. به همین خاطر به نظر می رسد ترکیب خط میانی هم با بازیکنانی شکل خواهد گرفت که قابلیت بازی تدافعی بیشتری داشته باشند. 

در خط حمله سردار آزمون همچنان مرد شماره یک خواهد بود. با اینکه او در دیدار با مراکش یک فرصت طلایی را از دست داد اما همچنان بدون رقیب در خط حمله خواهد بود. شاید استفاده از سامان قدوس بتواند قدرت تهاجمی ایران را افزایش دهد اما بعید به نظر می رسد که کی روش بخواهد بازی را تهاجمی شروع کند. او بیشتر به فکر گل نخوردن در دقایق ابتدایی بازی است تا از معدود موقعیت هایی که نصیب تیمش می شود بهترین استفاده را ببرد. 

تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف اسپانیا خواهد رفت که سه امتیاز دارد و بعد از مشخص شدن نتیجه دیدار پرتغال و مراکش به میدان می رود. هر چند نتیجه این بازی هم می تواند در صعود ایران تاثیرگذار باشد اما نمایش خوب برابر اسپانیا و رقم زدن یک نتیجه آبرومند می تواند برای شاگردان کی روش هم قابل قبول باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد