با حضور مسئولان؛

موتور دیزل ملی رونمایی شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 304810|10:58 - 1397/03/30
نسخه چاپی
موتور دیزل ملی رونمایی شد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: وزارت راه و شهرسازی چند دستگاه موتور دیزل ملی که با قطعات تولید داخل ساخته شده را پیش خرید کرده است.

به گزارشامروله، سورنا ستاری در حاشیه مراسم رونمایی از خط تولید دیزل ملی با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نخستین بار است که دیزل سنگین ملی در ابعاد تجاری در کشور تولید می شود که در به ثمر رساندن آن دست اندرکاران صنعت موتور کشور نقش موثری داشتند. به خصوص که جامعه علمی و فناوری کشور از راه اندازی خط تولید این نوع موتور دیزل با استفاده از قطعات داخلی استقبال می کند و خوشحال است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه تولید موتور سنگین دیزل نسل جدیدی از تولیدات خانواده موتور در ایران تلقی می شود، افزود: در حال حاضر ساخت این موتور با قدرت یک مگاوات در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم ساخت نسل های ۵ و ۶ مگاواتی این نوع موتورهای سنگین نیز به زودی آغاز شود.

وی با اشاره به حمایت های وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن از طرح تولید دیزل سنگین ملی افزود: وزارت راه تعدادی از این موتورها را پیش خرید کرده که سبب شکل گیری بازار خیلی خوبی برای این محصول شده است. امیدواریم این حمایت ها ادامه یافته و تولید موتور دیزل ملی ادامه یابد.

به گفته ستاری، موتور تجاری دیزل سنگین ملی که با استفاده از قطعات داخلی تولید شده است در بخش های ریلی، نیروگاهی و دریایی کاربرد دارد و ساخت آن از سال ۹۳ به دست متخصصان داخلی آغاز شده است. تولید این دیزل یکی از شاخص های استقلال صنعتی به شمار می رود.

همچنین در مراسم رونمایی از موتور تولید دیزل ملی، نیروی دریایی ارتش اعلام کرد یکی از خریداران این موتور دیزل خواهد بود و پیش بینی می شود سالانه ۵۰  دستگاه از این نوع موتور در کشور تولید شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد