دختران بااراده زاگرس؛

دیپلماسی حجاب روی سکوهای جهانی /محجبه‌های قهرمان؛ قهرمانان حجاب

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305060|11:10 - 1397/04/24
نسخه چاپی
دیپلماسی حجاب روی سکوهای جهانی /محجبه‌های قهرمان؛ قهرمانان حجاب
مرصادنیوز: دختران سرزمین زاگرس، محجبه‌های قهرمانی که قهرمانان حجاب هستند دیپلماسی حجاب را روی سکوهای جهانی ترویج می‌کنند.

به گزارشامروله،  «خَيْرُ اَوْلادِكُمْ اَلْبَناتُ » همین حدیث شریفه پیامبر رحمت در باب ارزش دختران کافیست که ایشان دختر را بهترین فرزندان می‌خواندند و آنرا هدیه‌ای الهی می‌دانستند.

در شرایط فعلی که دشمن با تلاش‌های بی‌وقفه خود حجاب و عفاف دختران و زنان جامعه اسلامی را نشانه رفته و به دنبال جایگزنی فرهنگ بی‌ریشه و ابتذال غربی به جای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است؛ هستند دختران بااراده‌ای که در آوردگاه‌های جهانی دیپلماسی حجاب را ترویج می‌کنند.

دختران سرزمین زاگرس هم در این دیپلماسی مشارکتی فعال داشته‌اند و همواره با حضور در تمامی‌ عرصه‌ها و به ویژه میادین ورزشی نشان داده‌اند که حجاب برای آنها نه تنها محدودیتی ایجاد نکرده بلکه عامل موفقیت آنها هم بوده است.

ا

 

پرافتخارترین دختر ورزشی ایران: محبوبیت حجاب بیشتر است

از مریم هاشمی دختر طلایی ووشوی جهان درباره محدودیت‌های حجاب پرسیدیم که در پاسخ به ما گفت: محبوبیت حجاب برای زنان ورزشکار بسیار بیشتر است از محدودیت؛ محدودیتی هم اگر باشد برای ما لذت‌بخش است وقتی الگوی ما حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) باشد این محدودیت هم شیرین خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب در دیداری که ورزشکاران با ایشان داشتند و در آنجا مریم هاشمی مدال طلای جهانی خود را به ایشان تقدیم کرد خطاب به وی فرمودند که زن ورزشکار محجبه را نماینده تشخص یک ملت دانستند؛ مریم می‌گوید این فرمایش ایشان را نصب‌العین خود قرار داده است.

این دختر طلایی ووشوی جهان تلاش‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حجاب دختران و زنان را مورد اشاره قرار داد و معتقد است ترویج الگوهای بی‌حجابی و بدپوششی در جامعه از جمله این تلاش‌هاست که اغلب در قالب الگوهایی که جوانان از آنان الگوپذیری بالایی دارند صورت می‌گیرد.

ا

 

خانم‌گل فوتسال آسیا: «لژیونر شدن بدون حجاب؛ هرگز!»

سارا شیربیگی دیگر قهرمان محجبه مطرح زاگرسی است که در کنار دختران فوتسالیت کشور در رقابت‌های آسیایی بر سکوی قهرمانی قرار گرفتند و این سفیران حجاب هم نشان دادند حجاب هیچ محدودیتی برای موفقیت ایجاد نمی‌کند.

از سارا پرسیدیم حالا که خانم‌گل فوتسال آسیا شدی ممکن است پیشنهاداتی برای لژیونر شدن داشته باشی اما لازمه آن قاعدتا برداشتن حجاب است آیا حاضری این کار را انجام دهی که وی با قاطعیت پاسخمان را داد که «هرگز!»

خانم‌گل فوتسال آسیاادامه داد: ما با همین شرایط شروع کردیم و هیچ وقت نگفتیم چون حجاب داریم نمی توانیم در برابر تیم های دیگر بازی کنیم، اتفاقا حجاب به ما انگیزه و انرژی بیشتری داد که ثابت کنیم با حجاب هم می توانیم تیم اول آسیا و حتی فراتر باشیم که خوشبختانه همین طور هم شد.

ا

 

اولین دختر المپیکی ایران: با حجاب هم می‌شود قهرمان شد

ندا شهسواری اولین دختر المپیکی ایران که در المپیک لندن و ریو حضور داشته‌ است، حضور با حجاب در میادین ورزشی را باعث تبلیغ پوشش اسلامی می‌‌داند و می‌گوید این کار به هیچ عنوان سخت نیست. در تمام مسابقات برون‌مرزی ورزشکاران زن ایرانی با حجاب اسلامی حاضر شده‌اند که این اتفاق باعث تعجب کشورهای دیگر شده و دوربین‌ها کاملاً روی ما زوم بود. آن‌ها فکر می‌کردند حجاب برای ما مانع می‌شود و دست و پایمان را می‌بندد.اما ما با  پیروزی‌هایمان نشان دادیم که حتی با حجاب کامل اسلامی هم می‌توان خوب بازی کرد و قهرمان شد.