مدیرکل امور مالیاتی کرمانشاه:

استان کرمانشاه در پرداخت مالیات جزو رتبه‌های آخر قرار دارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305107|11:52 - 1397/04/27
نسخه چاپی
استان کرمانشاه در پرداخت مالیات جزو رتبه‌های آخر قرار دارد
مرصادنیوز: مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در پرداخت مالیات جزو رتبه‌های آخر کشور قرار دارد.

به گزارشامروله، هادی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: این قرار گیری در رتبه های آخر وصول مالیات در حالی است که این سازمان در بحث تولید به مردم کمک می کند با این وجود مغازه داران شهر کرمانشاه به طور میانگین ۴۰۰ هزار تومان مالیات هم نمی پردازند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه مالیات نمی دهند و ما در رتبه های بیست و هشتم تا سی ام کشور قرار داریم افزود: ما ابزاری برای فشار به مردم نداریم مردم باید به فرهنگ پرداخت مالیات توجه کنند زیرا این مالیات صرف مواردی نظیر ساخت مترو، پل هوایی، بازسازی پارکها و مبلمان شهری و حتی کمک به مناطق زلزله زده می شود.
ملکشاهی با بیان اینکه کارمندان نخستین افرادی هستند که مالیات می دهند اما سایر اقشار مردم به آن توجه نمی کنند گفت: در حالی که تبلیغات انجام می شود اما مردم کمتر به سمت خود اظهاری می روند بلکه درصدد فرار مالیاتی هستند.
وی افزود: اشخاص حقوقی و شرکتها و موسسات تا سی و یکم تیر ماه فرصت ارسال اظهارنامه را دارند این افراد چه معاف باشند یا نباشند در صورت عدم اسال اظهارنامه جریمه می شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه عنوان کرد: برای آشنایی مودیان با قوانین مالیاتی هم از طریق وبسایت، بوروشور، روزنامه ها، نشست های خبری و مشاوران مالیاتی اقداماتی انجام شده است.