معاون دادگستری کرمانشاه خبر داد:

تعیین تکلیف پرونده چاه‌های غیر مجاز تا پایان امسال

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305130|11:47 - 1397/04/28
نسخه چاپی
تعیین تکلیف پرونده چاه‌های غیر مجاز تا پایان امسال
مرصادنیوز: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه از تعیین تکلیف پرونده‌های چاه‌های غیرمجاز تا پایان امسال خبر داد.

به گزارشامروله، به نقل از دادگستری کرمانشاه،  بهمن مرادیفر در اولین نشست تخصصی اجرای طرح صیانت از منابع آب در دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: در زمینه چاه های غیرمجاز اگر چه تا امروز تلاشهایی صورت گرفته است، اما هنوز چاههای زیادی هستند که به انسداد نرسیده اند که نتیجه آن تحلیل زمین و ایجاد حفره ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: پرونده های چاههای غیرمجاز هم با تلاش قضات کمیسیون آبهای زیرزمینی تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.


وی با تاکید بر لزوم ایجاد دبیرخانه اجرای طرح صیانت از منابع آب تصریح کرد: در این دبیرخانه با ورود و همکاری سازمانهای دخیل در موضوع در مورد اکیپهای گشت، نیروها، دعاوی جبران خسارت، گشت چاههای غیر مجاز، کنترل اضافه برداشت، شناسائی ادوات حفاری از طریق GPS و سایر موضوعات مرتبط اقدام می شود.


مروت قبادی سرپرست شرکت آب منطقه ای کرمانشاه هم در این نشست اظهار داشت: طرح احیا و تعادل بخشی، تأمین اعتبار مهمترین مسئله اجرای طرح های حفاظت از منابع آب  است.

وی افزود: تأمین اعتبار جهت نیروهای گشت و بازرسی بود که قرار شد مراتب ضمن مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در نشست آتی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هم مطرح شود.


گفتنی است در این نشست بر وجود کمیته ها و جلسات موازی در زمینه حفاظت از منابع آب و مشکلات اجرای انسداد چاهها علیرغم صدور احکام قضایی مناسب،  کمبود اعتبار در راستای تنظیم دادخواست جبران خسارت و دقت بیشتر کمیسیون در صدور تاکید شد.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد