مدیرکل تعاون کرمانشاه خبر داد

پرداخت ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305331|10:46 - 1397/05/18
نسخه چاپی
پرداخت ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از پرداخت ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان خبر داد.

به گزارشامروله، حسن عزیزی امروز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه اظهار داشت: از مجموع ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری سهمیه استان کرمانشاه تاکنون اعتبارات مذکور به ۷۶۰ طرح با  ۷۵ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۷۷ طرح تاکنون پیش‌پذیرش شده که میزان اعتبارات آن ۳۰۳ درصد سهمیه استان است، افزود: یک هزار و ۶۳۵ طرح به کارتابل بانکها ارسال شده و ۸۲۵ طرح نیز انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: در این زمینه سازمان جهادکشاورزی با ۱۰۴ طرح پیشتاز است و حمل و نقل و پایانه ها بدون طرح در جایگاه آخر قرار دارد.

به گفته عزیزی، در بین فرمانداری‌ها نیز فرمانداری روانسر و ثلاث‌باباجانی مشترکا بیشترین پرداختی نسبت به سهمیه و شهرستان سرپل‌ذهاب نیز با ۱۱ درصد کمترین پرداختی تسهیلات نسبت به سهمیه را داشته‌اند.

وی همچنین از حذف ۶۲۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار مورد نیاز ۲۳۷ میلیارد تومان در کارگروه فنی خبر داد و علت حذف این طرح‌ها را عدم پیگیری متقاضی، عدم ارائه تضامین لازم، بدهی معوق و چک برگشتی، کهولت سن افراد و... اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث تسهیلات اشتغال‌زایی مناطق زلزله‌زده نیز از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سهمیه ابلاغی یک هزار و ۸۹۱ طرح با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که این رقم ۱۲ درصد سهمیه استان است.

عزیزی گفت: شهرستان سرپل‌ذهاب با ۵۱۹ طرح و ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رده اول و روانسر با ۳ طرح در رده آخر قرار دارد.