روستای کرتویج میزبان جشنواره ترخینه می شود

سرویس: شهرستانکد خبر: 305375|11:00 - 1397/05/22
نسخه چاپی
 روستای کرتویج میزبان جشنواره ترخینه می شود
پایگاه خبری امروله : دومین جشنواره ترخینه در روستای کرتویج کندوله شهرستان صحنه برگزار می شود.

به گزارشامروله، یاور عبیری مدیر اجرایی جشنواره ترخینه گفت : برای اولین بار سال 96 در فصل تابستان که زمان درست کردن آذوقه و غذایی زمستانی به نام "ترخینه جامد" توسط زنان روستایی است،جشنوارهای را تحت عنوان جشنوارهترخینهبرگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب گردشگران مواجه شد.

 

وی گفت : باتوجه به موفقیت در برگزاری این جشنواره، امسال نیز دومین جشنواره ترخینه را در روستای کرتویج برگزار خواهیم کرد.

 

 

عبیری افزود : طبق برنامه ریزی انجام شده، دومین جشنواره ترخینه را متفاوت تر از سال گذشته و طی دور روز و در روزهای هشتم و نهم شهریور برگزار می کنیم.

 

 

وی افزود : در این جشنواره مراحل درست کردن ترخینه جامد توسط بانوان روستایی بصورت کامل برای گردشگران به نمایش درخواهد آمد همچنین بازدید از دو گلخانه گل رُز در منطقه، بازدید از تپه یازده هزارساله شیخی آباد، اجرای موسیقی محلی و برپایی نمایشگاه محصولات بومی و محلی از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود.

 

عبیری اضافه کرد: با توجه به برگزاری دو روزه جشنواره گردشگران علاقمند به تجربه زندگی در روستا می توانند، شب را در 18 خانه کاشانه و یک اقامتگاه بوم گردی راه اندازی شده در روستای کرتویج سپری کنند.

 

وی برگزاری جشن شکرگذاری انگور را از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد و گفت: باتوجه به وجود باغات متعدد انگور در منطقه و فرارسیدن فصل برداشت این محصول، جشن شکرگذاری انگور را همزمان با مراسم برداشت آن برگزار خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد