دومین دوره آموزش مکاسب ویژه بازاریان شهر صحنه برگزار شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 305377|11:10 - 1397/05/22
نسخه چاپی
دومین دوره آموزش مکاسب ویژه بازاریان شهر صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در دومین دوره آموزش مکاسب ویژه بازاریان گفت : امر به معروف و نهی از منکر از عوامل حفظ سلامت دنیا و آخرت انسان‌ها است.

به گزارشامروله، حجت‌الاسلام سبزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه در دومین دوره آموزش مکاسب ویژه بازاریان شهر صحنه، درباره نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای جامعه و ترک این دو سبب نابودی و هلاک جوامع است.

 

وی این فریضه را زیربناى دیگر فرایض و بنیاد دعوت اسلامى و غایت دین عنوان کرد و افزود: امر به معروف و نهى از منکر، فلسفه حکومت و معیار ارزیابى صلاح و فساد و مشروعیت یا عدم مشروعیت جوامع به‏ شمار می‌رود.

 

سبزی، گفت: جامعه‌ای مطلوب و مشروع است که فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر در آن به شکل کامل جارى باشد و همگان آزاد باشند تا یکدیگر را امر و نهى کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی برخلاف نظر اغلب مردم که گمان می‌کنند پایبندی به این دو تکلیف ممکن است به مصالح دنیوی فرد ضرر داشته باشد از جمله عوامل حفظ سلامت دنیا و حتی آخرت انسان‌هاست.

 

حجت‌الاسلام سبزی گفت:در جامعه‌ای که این فریضه الهی اجرا می‌شود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه مذهبی و دینی جامعه، افراد آن را نیز از گزند دشمن محفوظ و همواره عزیز و سربلند می‌دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد