معطل ماندن یک مصوبه؛

دست بسته آبفا برای برخورد با استفاده از آب شرب در ساخت‌وسازها

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305450|11:36 - 1397/05/28
نسخه چاپی
دست بسته آبفا برای برخورد با استفاده از آب شرب در ساخت‌وسازها
مسئولان آبفای استان کرمانشاه می‌گویند برای اجرای مصوبه ممنوعیت استفاده از آب شرب در بازسازی مناطق زلزله‌زده اهرمی در اختیار ندارند.

به گزارشامروله،  بیش از یک ماه از دستور استاندار کرمانشاه برای ممنوعیت استفاده از آب شرب در ساخت‌وسازهای مناطق زلزله‌زده می‌گذرد، اما هنوز این موضوع محقق نشده است .

رایگان بودن آب در مناطق زلزله‌زده هم مزید بر علت شده است تا شاهد افزایش بیش از ۲ برابری مصرف آب در این مناطق باشیم؛ البته بیشتر این آب در ساخت‌وسازها استفاده می‌شود.

رضا داودی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در حالی که گفته شده آب شرب در مناطق زلزله زده برای ساخت و ساز استفاده نشود، اما عملا این مساله رعایت نمی شود.

وی افزود: در همین راستا با مدیریت بحران، معاون سیاسی و امنیتی و استاندار کرمانشاه نامه نگاری شده که این نوع مصارف باعث افزایش هزینه های آبفا گردیده چرا که به علت بالا بودن مصارف مجبور به افزودن چند پمپ دیگر شدیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با این وجود خود مردم هم رعایت نمی کنند و شبها بی‌مورد آبهای شرب را در موارد غیر شرب مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه اهرمی برای جلوگیری از این مصارف وجود ندارد بیان کرد: در مناطق زلزله زده ریالی بابت مصرف آب دریافت نمی شود با این حال کارواش های مستقر روزانه با آب رایگان بیش از ۲۰۰ خودرو را می شورند و از مردم نیز پول دریافت می کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد