گزارش خبری

آداب و رسوم مردم شهرستان صحنه در ایام محرم + تصویر

سرویس: شهرستانکد خبر: 305643|14:34 - 1397/06/22
نسخه چاپی
	آداب و رسوم مردم شهرستان صحنه در ایام محرم + تصویر
پایگاه خبری امروله : در آستانه عزاداری سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهرستان صحنه حال و هوای عاشورایی به خود گرفته و عزادار مصائب آن حضرت و اهل بیت و یاران فداکار ایشان است.

به گزارشامروله،  در آستانه عزاداری سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهرستان صحنه حال و هوای عاشورایی به خود گرفته و عزادار مصائب آن حضرت و اهل بیت و یاران فداکار ایشان است.

 

مردم شهرستان صحنه در مراسمات عزاداری سید الشهداء و بخصوص روز اربعین دارای آیین های ویژه ای هستند که نسل به نسل منتقل شده است.

 

 

 

در شهرستان صحنه عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) تا پاسی از شب در قالب دسته جات در مساجد ، حسینیه ها و مکان های متبرکه مراسمات نوحه خوانی و سینه زنی به سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان می پردازند.

 

 

 

اکثر مردم این شهرستان برگرفته از پیر و جوان ، زن و مرد ، کوچک و بزرگ  با پوشیدن جامه سیاه و شرکت خودجوش در محافل عزاداری ، عشق و ارادت قلبی خود را به حسین بن علی (ع) و دیگر شهدای مظلوم کربلا نشان می دهند.

 

 

 

 

سنتی دیگر که می توان به آن اشاره کرد پختن انواع نذری بویژه سمنو و حلیم است .برخی از خانواده ها یک روز قبل از پخت نذری به همسایگان و اقوام و نزدیکان خود خبر می دهد که فلان شب در منزل نذری پخته نی شود که همه آشنایان می آیند و در دور دیگ نذری جمع می شوند و تا خود صبح برای امام حسین و دیگر یاران باوفایش اشک ماتم می ریزند وحاجت خود را می گیرند و فردای آن روز بس از آماده شدن آن را در بین همسایگان و آشنایان تقسیم می کنند.

 

 

 

سایر دوستداران اهل بیت در شهرستان صحنه نیز یک هفته مانده به روز اربعین در قالب کاروان های زیارتی به کربلای معلی و نجف اشرف می روند و در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق حضور می یابند.

 

تصاویر از سعید کرمی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد