معاون استاندار کرمانشاه:

کالاهای اساسی مردم در کرمانشاه به وفور وجود دارد/ برخورد با محتکر

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305646|16:28 - 1397/06/22
نسخه چاپی
کالاهای اساسی مردم در کرمانشاه به وفور وجود دارد/ برخورد با محتکر
مرصادنیوز: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: کالاهای اساسی مردم در کرمانشاه به وفور وجود دارد و در این زمینه با محتکران برخود قانونی می شود.

به گزارشامروله، هدایت حاتمی معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در اولین ساعات کاری خود با توجه به حساسیت و وضعیت بازار جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل شد.

وی افزود: کالاهای مورد نیاز هم در انبار و هم در محل ذخایر وجود دارد و باید با تنظیم شبکه های درست توزیع و در محیط های مناسب تامین نیاز مردم را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سعی داریم با هماهنگی بیشتر دستگاه های مسئول بتوانیم کاهالای مورد نیاز مردم را توزیع کنیم ، تصریح کرد: تمام تلاش را با هماهنگی مجموعه مدیران انجام می دهیم تا رضایت مردم جلب شود و مشکلی در تامین کالاهای مورد نظر نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز بسته معیشتی دولت ابلاغ نشده است بیان کرد: به محض ابلاغ اطلاعات آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حاتمی در ادامه با اشاره به وجود واحدهای تولیدی در استان گفت: از نظر تولید کالاها استان ما یک استان تولید کننده است و در همین راستا باید مشکلات بخش تولید و توزیع را حل کنیم و بتوانیم آن ها را وارد بازار نماییم.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: باید تقاضا و عرضه در بازار کنترل شود و با همگامی مردم بازار را به تعادل برسانیم که با توجه به شرایط موجود کالاها و رفع موانع گمرکی در سطح کشور مشکل خاصی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم نداریم.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با محتکران کالا اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که هر گونه اتخاذ تصیمیم براساس چارچوب مقررات باشد و باید تلاش کنیم در مسیر قانون هر برخوردی لازم است انجام دهیم و در این زمینه جدی هستیم و ضمن حرمت به تولید کنندگان و وارد کنندگان با توجه به نیاز بازار با محتکران برخورد می شود.

حاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور برخی از عراقی ها در استان های غربی برای تامین نیازهای خود با توجه به شرایط ارزی کشور ما گفت: این یک موضوع پارادوکس است ما به دنبال صادرات به منظور کسب درآمد برای کشور و چرخاندن چرخ کارخانجات هستیم و ظرفیت های تولیدی بالایی در استان و کشور داریم که از روز اول برای صادرات به وجود آمده اند.

معاون استاندار کرمانشاه بیان کرد: اگر تولید ما توانایی تامین نیاز  بازار را داشته باشد باید به دنبال بازارهای صادراتی جدید بگردیم و حتی برای بازار جدید هزینه کنیم هم اکنون ضمن تاکید بر تامین نیازهای داخل حتما پروسه صادرات را خواهیم داشت البته کالاهایی که یارانه دولتی دریافت می کنند شامل صادرات نمی شوند.