رئیس پلیس فتا کرمانشاه خبر داد

رشد ۱۷۸ درصدی جرائم سایبری در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305647|16:29 - 1397/06/22
نسخه چاپی
رشد ۱۷۸ درصدی جرائم سایبری در کرمانشاه
مرصادنیوز: رئیس پلیس فتا کرمانشاه از رشد ۱۷۸ درصدی جرائم سایبری در استان خبر داد.

به گزارشامروله، و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت:بیشترین جرائم استان مربوط به جرائم اقتصادی مانند برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی که ۵۵ درصد جرایم را تشکیل می‌دهد.

  وی افزود: پس از آن جرائم اخلاقی با ۳۱ درصد که شامل مزاحمت‌های اینترنتی می‌شود در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه با وجود تاکیدهای مکرر و هشدارهای پلیس فتا بیشتر پرونده‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به‌ علت اعتماد نابجا به دوستان و آشنایان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: برخی از افراد با اعتماد بی‌جا به دلایل مختلف کارت بانکی خود را به همراه رمز آن در اختیار دیگران قرار می‌دهند، که این امر  زمینه‌ سوء‌استفاده را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کند.

وی افزود: بیشترین روش‌های کلاهبرداری سایبری شامل فیشنگ به این معنی که سایتی کاملاً مشابه با سایت بانک اما با آدرسی متفاوت ایجاد کرده و قربانی را به آن می‌کشانند و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت می‌برند.

سرهنگ کریمی همچنین در توصیه به کاربران گفت: از وارد نمودن مشخصات کارت بانکی خود برای خرید اینترنتی در وب سایت‌های فاقد حداقل نیازمندیهای امنیتی(‌SSL و https‌) جدا خودداری کنید تا به این وسیله گرفتار سایت‌های فیشینگ نشوید؛ تا جایی که می‌توانید برای وارد نمودن مشخصات حساب کاربری خود از صفحه کلید مجازی تعبیه شده در وب سایت‌ها استفاده کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد