ارتباط بین داروی آرتروز و سرطان پوست

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 305668|11:40 - 1397/06/24
نسخه چاپی
ارتباط بین داروی آرتروز و سرطان پوست

به گزارشامروله، محققان دانشگاه داندی و دانشگاه کوئین مری لندن دریافتند مصرف داروهای که به طورگسترده برای درمان بیماری روده التهابی، آرتروز و واسکولیت (التهاب عروق خونی) استفاده می شود در ابتلا به سرطان پوست نقش دارند.

به گفته محققان، رابطه قوی ای بین داروی آزاتیوپرین و یک نوع سرطان پوست که در «کارسینوم سلول سنگفرشی پوستی» (cSCC) یافت می شود، وجود دارد.

مطالعات قبلی نشان داده اند استفاده از آزاتیوپرین منجر به افزایش حساسیت به نورUVAمی شود و شاید یکی از علل ابتلا به سرطان های پوست باشد.

این مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از آزاتیوپرین منجر به توسعه اثر مولکولی در سرطان های پوست می شود و از اینرو در تشکیلcSCCنقش دارد.

«شارلوت پرابی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به تمام پزشکان توصیه می کنیم در مورد بیمارانی که دارو آزاتیوپرین مصرف می کنند، دستورالعمل های را در مورد محافظت از خودشان در مقابل نورخورشید تجویز نمایند.»

در این مطالعه، محققان امضاء ژنتیکی تومورهایcSCCمربوط به ۳۷ بیمار را که آزاتیوپرین مصرف می کردند، بررسی کردند. محققان دریافتند امضاء ژنتیکی جدید موسوم به امضاء ۳۲، در بیمارانی که آزاتیوپرین مصرف می کردند، وجود داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد