حمایت نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل از کری و انتقاد از ترامپ

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 305674|13:25 - 1397/06/25
نسخه چاپی
حمایت نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل از کری و انتقاد از ترامپ
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، در واکنش به تنش های پیش آمده میان «جان کری» و «دونالد ترامپ» به حمایت از وزیر خارجه اسبق ایالات متحده پرداخت.

به گزارشامروله، «سامانتا پاور» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در واکنش به انتقاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از جان کری به دلیل دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، در پیامی در توئیتر نوشت: کری توانست برنامه هسته ای نظامی ایران را متوقف کنداما دونالد ترامپ بجای تمجید از آن، در یک مسیر ناگهانی، بی سابقه و ناسازگار با سیاست خارجی آمریکا، با بی رحم ترین دیکتاتور دنیا رهبر کره شمالی دیدار کرد و هیچ چیز بدست نیاورد.

به گزارش مهر، پس از آنکه جان کری در مصاحبه ای از ملاقات های خود با وزیر امور خارجه ایران خبر داد، ترامپ به انتقاد از وی پرداخت و جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا در پیامی توییتری به انتقاد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور به دیدارهای اخیر وی با یک مقام ایرانی پاسخ داد و با لحنی کنایه‌آمیز نوشت: آقای ترامپ، باید بیش از آنکه نگران ملاقات من با وزیر خارجه ایران [محمدجواد ظریف] باشی، از بابت دیدار «پل مانافورت» با «رابرت مولر» احساس نگرانی کنی.

منظور کری موافقت مانافورت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ برای همکاری با مولر بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا است.

کری در بخش دیگری از توییت خود نوشت: اما اگر خواهان آموختن چیزی درباره توافق هسته‌ای (ایران) هستی که به امن‌تر کردن جهان انجامید، کتاب جدید مرا بخر.

منظور وزیر خارجه اسبق آمریکا کتاب خاطرات وی است که با عنوان «هر روز موهبتی دیگر است» منتشر شد.

البته برخی رسانه‌ها نیز به نقل از کری نوشته‌اند: همه وزرای خارجه اسبق دیدارهایی دارند. ما مذاکره نکرده و در امر سیاست مداخله نمی‌کنیم بلکه صحبت می‌کنیم و مباحثات مسئولانه‌ای در خصوص مسائل جهان داریم.

به گزارش مهر، از زمانی که کری در یک مصاحبه رادیویی به اینکه در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ چند نوبت با ظریف دیدار داشته، اذعان کرده است؛ ترامپ و دیگر اعضای دولت وی، وزیر خارجه اسبق آمریکا را به قانون‌شکنی متهم کرده‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد