حواشی جلسات شورای شهر کرمانشاه

از انتخابات مهندسی‌شده تا دست‌های پشت‌پرده کرسی شهردار

سرویس: اخبار استانکد خبر: 305701|11:24 - 1397/06/27
نسخه چاپی
از انتخابات مهندسی‌شده تا دست‌های پشت‌پرده کرسی شهردار
جلسه شورای شهر کرمانشاه امروز هم با حاشیه‌هایی همراه بود که در آن بحث انتخابات مهندسی‌شده و دست‌های پشت‌پرده ریاست شهرداری پیش کشیده شد.

به گزارشامروله، هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر کرمانشاه امروز دوشنبه با حضور هشت نفر از ۱۱ عضو شورا برگزار شد؛ دستور کار این جلسه فوق‌العاده انتخاب شهردار بود که نتیجه‌ای نداشت.

سیدحجت‌الله موسوی‌اجاق سخنگوی شورای شهر همان ابتدای جلسه اظهار داشت: تعدد جلسات انتخاب شهردار نشان‌دهنده حساسیت شورای شهر در این موضوع است.

وی افزود: قانونا بعد از مهلت سه ماهه اگر شورا نتواند شهردار را انتخاب کند که از مصادیق قصور شورا و موجب انحلال است پرونده آن به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود.

سخنگوی شورای شهر به عدم حضور کاندیداهای شهرداری در جلسات شورا برای ارائه برنامه‌ها انتقاد داشت و گفت: تنها کسی که برنامه داشت امیری بود و بقیه هیچکدام برنامه‌ای نداشته‌اند، لذا کسانی که می‌خواهند انتخاب شوند باید برنامه خود را ارائه دهند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

عمدا شورا را به سمت انحلال می‌بریم

طیب حیدری دیگر عضو شورای شهر نیز در ادامه اظهار داشت: از آنهایی که برای انتخاب شهردار که مهمترین کار دوره چهارساله شوراست شرکت نکردند گله‌مندیم.

وی افزود: ما با این کار عمدا و با دست خودمان شورای شهر را به سمت انحلال می‌بریم و تاثیر قطعی آنرا در سه سال آینده خواهیم دید.

مازیار رضایی دیگر عضو شورای شهر نیز با پینگ‌پنگی کردن بحث در پاسخ به موسوی‌اجاق گفت: برنامه‌دهنده شهردار نیست، شهردار اجراکننده مصوبات شورای شهر است.

در نهایت هنگام رای‌گیری با ترک جلسه توسط سیدحجت‌الله موسوی اجاق سخنگوی شورای شهر این جلسه از رسمیت افتاد و رای‌گیری منتفی شد.

موسوی اجاق در هنگام ترک جلسه در پاسخ به رییس شورای شهر که گفت این ترک جلسه را به مراجع قانونی برای پیگیری دست‌های پشت پرده اعلام می‌کنم، اظهار داشت: احتمال اینکه انتخاب شهردار مهندسی شود و به سمت فرد یا افراد خاصی کشیده شود وجود دارد و نمی‌مانم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد