امروله گزارش می دهد

بیکاری اولین عامل مهاجرت جوانان و نخبگان صحنه ای/ سرهنگ عظیمی : دو میلیارد و سیصد میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به جوانان پرداخت شده است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 305712|11:52 - 1397/06/27
نسخه چاپی
بیکاری اولین عامل مهاجرت جوانان و نخبگان صحنه ای/ سرهنگ عظیمی : دو میلیارد و سیصد میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به جوانان پرداخت شده است
پایگاه خبری امروله : شهرستان صحنه به عنوان یکی از شهرستان های استان کرمانشاه دارای ظرفیت های بالایی در زمینه های جاذبه های توریستی ، صنعتی، هنری ، محصولات کشاورزی ، باغی و ... بوده است .

به گزارشامروله، شهرستان صحنه به عنوان یکی از شهرستان های استان کرمانشاه دارای ظرفیت های بالایی در زمینه های  جاذبه های توریستی ، صنعتی، هنری ، محصولات کشاورزی ، باغی و ... بوده است .

 

با وجود ظرفیت های بالای این شهرستان متاسفانه سهم صحنه از توسعه یافتگی اندک بوده و همواره بامشکلاتی همچون ، بیکاری وجود طرح های نیمه کاره و رها شده ،  مشکلات فرهنگی ، عدم وجود زیر ساخت های شهری مناسب ، توجه نکردن به نخبگان و دانش آموختگان شهرستان و ... دست و پنجه نرم کرده است.

 

بیکاری علاوه بر اتلاف منابع انسانی، مسایل و مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به همراه دارد. اتلاف منابع به ویژه بیکاری نیروی انسانی دوره گذر توسعه را به یک دوره فرسایشی بدل می‌نماید و دامنه فقر را در جامعه گسترش می‌دهد.

 

شهرستان صحنه به عنوان یکی از شهرستان های استان کرمانشاه دارای ظرفیت های بالایی در زمینه های جاذبه های توریستی، صنعتی، هنری، محصولات کشاورزی، باغی و ... بوده است که هر کدام از این موراد می تواند باعث اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاری در این شهرستان شود    .هر چند که تاکنون این ظرفیت ها به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است و همین موضوع باعث افزایش آمار بیکاری در شهرستان شده است.

 

بنابراین تمام مسئولین شهرستانی و استانی باید با همتی مضاعف و جهادی گونه مشکلات پیش روی را بررسی کنند و مطالبات مردمی را در اولویت های کار خود قرار دهند .

 

 

 

بسیج از طرح های کارفرینی جهت اشتغال زایی حمایت می کند

 

سرهنگ پاسدار عزت اله عظیمی در گفتگو با امروله اظهار داشت:  ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی توانسته در بحث حمایت از طرح های کارآفرینی اقدامات مثبتی انجام دهد.

 

 

 

وی ادامه داد : به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از طرح های کار آفرینی، بسیج سازندگی این ناحیه توانست وام های بسیاری به متقضیان ارائه و گام مهمی در حذف بیکاری جوان بردارد.

 

سرهنگ عظیمی با اشاره به اینکه بسیج بعنوان حافظ دستاوردهای انقلاب در شرایط امروز مسئولیت خطیر و مهمی در بحث اقتصاد مقاومتی دارد خاطر نشان کرد:امسال بیش از 14 نفر به میزان 230 میلیون تومان جهت دریافت وام اقتصاد مقاومتی به بانک معرفی شده اند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه در پایان گفت: همان طور که بسیجیان در دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی پیروز و سربلند بوده اند در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز موفق عمل خواهند کرد.

.