گزارش

امام زاده باقر (ع) بخش بیستون + تصویر

سرویس: شهرستانکد خبر: 305825|09:19 - 1397/07/10
نسخه چاپی
امام زاده باقر (ع) بخش بیستون + تصویر
پایگاه خبری امروله : در کیلومتر 30 بالادست جاده اسفالته همدان- کرمانشاه در قسمت ورودی شمالی قبرستان قدیمی بیستون بقعه مبارکه حضرت امامزاده باقر بن موسی الکاظم (ع) واقع شده است.

به گزارشامروله، در کیلومتر 30 بالادست جاده اسفالته همدان- کرمانشاه در قسمت ورودی شمالی قبرستان قدیمی بیستون  بقعه مبارکه حضرت امامزاده باقر بن موسی الکاظم (ع) واقع شده است.

 


بنای قدیمی بقعه آجر و دارای گنبدی عرقچینی و صندوقی ساده چوبین بر روی مرقد بود.که در سال 1387 توسط اداره اوقاف استان کرمانشاه این زیارتگاه به صورت اساسی با توسعه بیشتر نوسازی و تجدید بنا گردیده است.

 


بقعه به صورت مربع مستطیل است و از آهن و آجر ساخته شده است درب ورودی بقعه از ایوان باز می شود که در سمت قبله واقع شده است بقعه از چهار طرف نور میگیرد و به تناسب پنجره و نور گیر تعبیه شده است گنبدی عرقچینی بر فراز بقعه است که با کاشی آبی فیروزه ای تزئین یافته است نمای بیرونی بقعه از آجر 5سانت اصفهان است.

 


از داخل ضریحی از جنس فلز آب طلا و نفره با نقوش قلم زنی و میناکاری به طول 3 متر و عرض 2 متر با ارتفاع 5/2 متر بر روی مرقد و در وسط بقعه دقیقاً زیر گنبد به جای ضریح چوبی قدیمی توسط هیأت امناء امامزاده و اداره اوقاف استان کرمانشاه نصب گردیده است.

 


کف بقعه و ازاره آن ، دور تا دور به میزان یک مترو سی سانت از سنگ مرمر سبز تزئین یافته است.و بالاتر از آن تا زیر سقف با آئینه مزیّن شده است.

 


اطراف ضریح رواق است و سقف رواق ها نیز آئینه کاری شده است.ولازم به یادآوری است که « پژوهشکده انساب سادات » در قم منسوب بودن امامزاده باقر بیستون به حضرت امام موسی الکاظم(ع) را تأیید کرده است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد