ئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه:

بیش از ۱۹۱ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام توسط دامپزشکی صحنه سمپاشی رایگان شده است

سرویس: شهرستانکد خبر: 305994|09:00 - 1397/07/24
نسخه چاپی
 بیش از ۱۹۱ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام توسط دامپزشکی صحنه سمپاشی رایگان شده است
پایگاه خبری امروله :رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه از اجرای عملیات سمپاشی رایگان بیش از ۱۹۱ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام خبر داد .

به گزارشامروله، محمودی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه در جمع خبرنگاران از اجرای عملیاتسمپاشیرایگان۷۹ هزار و ۱۰۹ راس دام در نیمه اول امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۹۱ هزار و ۲۸۵ مترمربع جایگاه دام نیز در این مدت به صورت رایگان سمپاشی شد. 

 

وی با اشاره به اینکه این عملیات در ۲ بخش مرکزی و دینور انجام شد، افزود: در مجموع مقدار ۱۹۱ هزار و ۲۸۵ متر مربع جایگاه نگهداری دام و ۷۹ هزار و ۱۰۹ راس دام به منظور مقابله با انگل‌های خارجی که عامل اصلی انتقال بیماری خطرناک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند به صورت رایگان سم پاشی شد. 

 

محمودی در ادامه مایه کوبی دام‌های شهرستان علیه بیماری‌های مختلف را جزء اقدامات دامپزشکی دانست و گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۷ هزار و ۵۶۱ راس دام علیه بیماری سیاه زخم (شاربن)، ۱۴۷ هزار و ۹۶۳ راس دام علیه بیماری آبله و ۶۳ هزار و ۷۲۶ راس علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) واکسینه شدند.

 

به گفته وی همچنین در این مدت ۳۳ هزار و ۷۸۱ راس دام علیه بیماری تب مالت (بروسلوز)، سه هزار و ۶۲۹ راس علیه تب برفکی واکسینه شده است.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه اظهار داشت که مایه کوبی در میان جمعیت دام‌های سبک و سنگین انجام شد.

 

محمودی در ادامه همچنین ارائه ۲۳۱ نفر ساعت آموزشی در حوزه ترویج، صدور ۳۳ مورد مجوز جوجه ریزی و ۵۰۰ مورد بازدید را از دیگر اقدامات این اداره در نیمه نخست امسال اعلام کرد .