فراموش‌شدگان فرهنگ ترافیکی را دریابید؛

"تخته گاز" آموزشگاه‌ها روی حقوق مربیان آموزش رانندگی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 306006|10:12 - 1397/07/24
نسخه چاپی
"تخته گاز" آموزشگاه‌ها روی حقوق مربیان آموزش رانندگی
امنیت شغلی و بیمه مربیان آموزش رانندگی دغدغه اصلی آنهایی است که متولیان اصلی فرهنگ ترافیکی هستند.

به گزارشامروله،  شاید یکی از دلایل بالا بودن آمار تصادفات شهری و جاده‌ای در ایران همین عدم فراگیری فرهنگ صحیح رانندگی باشد که برخی از رانندگان حادثه‌ساز را به جامعه تحمیل می‌کند و در نهایت موجب وارد شدن خسارات مالی و جانی فراوانی به شهروندان خواهد شد.

در این میان نکته‌ای که فراموش شده اهمیت در نحوه و کیفیت فعالیت آموزشگاه‌های آموزش رانندگی است که می‌تواند تبیین کننده بخشی اعظمی از فرهنگ و اصلاح عادت‌های غلط رانندگی شهری و در نتیجه کاهش تصادفات و ترافیک باشد.

اما رانندگانی که خودشان هنوز نتوانسته‌اند از حقوق اولیه خود بهره‌مند شوند و در سایت عدم امنیت شغلی و بیمه و... چطور می‌توانند با فراغ بال تمام دانسته و نکات را به تحت تعلیمان بیاموزند؛ این فراموش‌شدگان عرصه فرهنگ ترافیکی با این وضعیت و بی‌تدبیری مسئولان اما باز هم در این سنگر مشغول خدمت هستند اما انتظارات به حقی هم دارند که باید مورد بازبینی و مداقه قرار گیرد.

جمعی از رانندگان آموزش رانندگی در گفتگو با خبرنگار مرصاد به این موضوع انتقاد داشتند و گفتند که در این شرایط نامناسب اقتصادی و گرانی لوازم یدکی و... ما همچنان با دستمزدهای بسیار پایین مشغول کار هستیم.

آنها همچنین عدم بیمه و فقدان مزایای بازنشستگی را از دیگر چالش‌ها این شغل عنوان کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

سرهنگ بهزاد توحیدی مسئول خدمات صدور گواهینامه رانندگی شرکت رهگشا کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما به عنوان ناظر بر کار رانندگان تعلیم رانندگی نظارت می‌کنیم، اما برای پیگیری مسائل و درخواست های آنان باید مؤسسین آموزشگاه ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر آموزشگاه رانندگی بین ۵ تا ۱۵ مربی دارد افزود: مسئولین آموزشگاه های رانندگی باید نسبت به پیگیری بازنشستگی و کسورات از سنوات رانندگان برای واریز حق بیمه اقدام کنند.

مسئول خدمات صدور گواهینامه رانندگی شرکت رهگشا کرمانشاه خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۴۹ آموزشگاه تعلیم رانندگی وجود دارد و هر آموزشگاه به فراخور تعداد ثبت‌نامی اقدام به جذب مربی تعلیم رانندگی می‌کنند.

سرهنگ توحیدی با برشمردن سختی‌های شغل این مربیان گفت: ما ناظر بر کار این افراد هستیم با این حال باید از سوی مؤسسین آموزشگاه ها درخواستی به ما یا مراجع مرتبط ارائه شود تا با رایزنی با تامین اجتماعی و در صورت رضایت مربیان تعلیم رانندگی برای کسر ماهیانه از حقوقشان برای پوشش بیمه‌ای اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد