به علت ناپدید شدن خاشقجی؛

وزیر اقتصاد فرانسه هم به عربستان نمی رود

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 306028|12:17 - 1397/07/26
نسخه چاپی
وزیر اقتصاد فرانسه هم به عربستان نمی رود
سفر وزیراقتصاد فرانسه به عربستان سعودی برای شرکت در نشست اقتصادی لغو شد.

به گزارشامروله، به نقل آز آسوشیتدپرس، «برونو لومر»، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرده است که سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به عربستان برای شرکت در نشست اقتصادی را لغو کرده است.

وزیر اقتصاد فرانسه که با یک شبکه تلویزیونی گفتگو می‌کرد در پاسخ به مجری در ارتباط با تصمیمش برای سفر به عربستان اعلام کرد که برنامه خود را برای شرکت در یک نشست اقتصادی که قرار است هفته آینده در ریاض برگزار شود، بدلیل حادثه مفقود شدن جمال خاشقجی، نویسنده منتقد عربستانی لغو کرده است.

هفته آینده قرار است نشست «آینده سرمایه گذاری عربستان» موسوم به «داووس صحرا» در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود و در حال حاضر وزیر اقتصاد فرانسه اولین مقام غربی است که از شرکت در این نشست بدلیل حادثه خاشقجی انصراف می‌دهد.

شایان ذکر است که قبلا «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در برلین ضمن درخواست از مقامات ریاض برای «همکاری کامل» در روند اجرای تحقیقات پیرامون پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقجی» و تأکید بر محاکمه عاملان آن، اظهار داشت: «در ارتباط با برنامه سفرم... ما درحقیقت قصد داشتیم که به عنوان بخشی از روند گفتگوی خود با عربستان سعودی، از این کشور دیدار کنیم. اما اکنون باید ببینیم چه پیش خواهد آمد».

وی در ادامه افزود که «مقامات عربستان گفته اند که بیانیه ای صادر خواهند کرد. پس از آن ما تصمیم می گیریم که آیا دیدار از عربستان سعودی در این برهه زمانی اقدامی بجا خواهد بود یا خیر».

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد