همرزم شهید صیاد شیرازی مطرح کرد :

تاکید شهید صیاد شیرازی برای حل مشکلات کشور چه بود؟ / از پشت وانت بار خوابیدن شهید شیرازی تا نبرد با کومله

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 306043|00:31 - 1397/07/28
نسخه چاپی
تاکید شهید صیاد شیرازی برای حل مشکلات کشور چه بود؟ / از پشت وانت بار خوابیدن شهید شیرازی تا نبرد با کومله
پایگاه خبری امروله : یکی از یاران شهید صیاد شیرازی گفت :در زمان ماموریت شهید شیرازی از شدت خستگی عقب تویوتا درقسمت بار میخوابید حاضر نبود که داخل ماشین استراحت کند.

به گزارشامروله، سرهنگ جانباز صید علی زارعی ، یکی از همرزمان شهید والامقام صیاد شیرازی در گفتگو با امروله عنوان کرد : با پيروزى انقلاب اسلامى در 22 بهمن ماه 1357 و سقوط رژيم شاه، عوامل وابسته به رژيم و نيروهاى ضد انقلاب و استكبار جهانى دست به دست هم داده، زمينه‏ى فتنه و آشوب را در مرزهاى ايران به‏وجود آوردند.

 

وی ادامه داد : آنها با طرح مسايل انحرافى و فريب عده‏اى از مردم در مناطقى هم‏چون كردستان، گنبد و سيستان و بلوچستان مقدمات جداسازى يا به اصطلاح خودمختارى را فراهم ساختند.در اين خصوص، منطقه‏ى كردستان با وجود زمينه‏هاى قبلى خود و حضور نيروهاى حزب منحله‏ى دموكرات كردستان در اين خطه از ميهن اسلامى، مكان مناسبى را براى شعله‏ور ساختن فتنه و آشوب عليه انقلاب نوپاى اسلامى فراهم ساخته بود.

 

 

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت : در این شرایط و برای آزاد سازی کردستان، شهید صیاد با همکاری سایر مسئولین نظامی طرحی را آماده کرد به نام «بستن مرزها». چراکه ضدانقلاب از سوی عراق مورد پشتیبانی کامل بود.

 

زارعی تشریح کرد : در اوايل سال 1359 نيروهاى ما در كردستان شرايط بسيار سختى را تحمل مى‏كردند. شهرهاى بزرگ در طول روز در اختيار نيروهاى انقلاب بود و كليه‏ى جاده‏ها و روستاها در روز و تقريباً همه‏ى كردستان در شب‏ها در اختيار ضد انقلاب بود. در آن مقطع، رسيدن به پيروزى غير ممكن به نظر مى‏رسيد و اگر نيروهاى مدافع انقلاب، خط فكرى و حركتى خود را از رهبر انقلاب اسلامى نمى‏ گرفتند، آنها هم مانند دولتمردان دولت موقت كم مى‏آورند و تسليم مى‏شدند.

 

وی بیان کرد: در سال 1364 سپهبد علی صیاد شیرازی پس از خلع بنی صدر، برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه در آن دوران، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش را راه‌اندازی کرد و به‌ عنوان فرمانده ارشد در آن قرارگاه مشغول به فعالیت شد.

 

 

 

این جانباز دوران دفاع مقدس تشریح کرد : در آخرین ماه‌های ریاست‌ جمهوری بنی صدر به‌ دلیل برخورداری از روحیه انقلابی و مقابله با خیانت‌های او از سمت مذکور عزل شد و پس از آن تا عزل بنی صدر و فرار او به فرانسه، به دعوت شهید کلاهدوز در ستاد مرکزی سپاه پاسداران به خدمت پرداخت.

 

صید علی زارعی اشاره ای تواضع این فرمانده بزرگ داشت و گفت : من به همراه ایشان سراسر پاوه را درپشت خودرو تویوتا گشت زنی می کردیم و هیچ وقت نشد وی جلو خودرو بنشیند و در جواب اصرار ما می گفت ، فرقی بین ما نیست و من چطور در جای گرم بنشینم و سایر افراد در پشت ماشین باشند.

 

 

 

وی تصریح کرد : در زمان ماموریت شهید شیرازی از شدت خستگی عقب تویوتا درقسمت بار میخوابید چون زمان خیلی برایش اهمیت داشت .با این حال حاضر نبود که داخل ماشین بخوابد و  با اینکه جاده خیلی خراب و کوهستانی بود و تکان های شدیدی داشت از شدت خستگی با یه دست اتاق تویوتا را می گرفت که به بیرون پرت نشود.

 

زارعی بیان کرد : پیدا کردن معرفت دینی و دیگری تبعیت از ولایت" این شهید سرافراز اسلام همیشه می گفت "اگر ما محکم به ولایت فقیه بچسبیم و در تمام کارهایمان دین را شاخص قرار دهیم تمام مشکلات کشور حل خواهد شد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد