دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صحنه:

صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از دست‌اندازی متخلفین به منابع آب یکی از مهمترین راهبردهای دادستانی شهرستان محسوب می گردد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 306394|00:36 - 1397/09/14
نسخه چاپی
صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از دست‌اندازی متخلفین به منابع آب یکی از مهمترین راهبردهای دادستانی شهرستان محسوب می گردد
پایگاه خبری امروله : جلسه حفاظت و صیانت از منابع آب حضور بخشدار محترم مرکزی شهرستان، بخشدار محترم دینور، روسای محترم ادارات امور آب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست در دادستانی شهرستان صحنه برگزار گردید.

به گزارشامروله، جلسه حفاظت و صیانت از منابع آب حضور بخشدار محترم مرکزی شهرستان، بخشدار محترم دینور، روسای محترم ادارات امور آب،  منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست در دادستانی شهرستان صحنه برگزار گردید.

 

 

رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صحنه در این جلسه بیان داشت نظر به اینکه کشور هم‌اکنون در حال تجربه مشکلات جدی آب است و خشک‌سالی‌های مکرر توأم با برداشت بیش از حد آب‌های سطحی و زیرزمینی، وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده‌ است و از نشانه‌های این وضعیت خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، تخریب کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان‌زایی و طوفان‌های گرد و غبار است، و شهرستان صحنه نیز از این مقوله مستثنی نیست پیشگیری از بروز بحران آب در منطقه در سنوات آتی نیازمند عزم جدی دستگاهای مسئول و التزام عملی ایشان به ایفای تکالیف قانونی‌شان است؛در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از شکل گیری بحرانی اینچنینی، برخورد قضایی با متخلفین این عرصه با اهتمام ویژه در دستور کار دادستانی شهرستان صحنه قرار گرفته است.

 


وی راهبردهای اصلی و اولویت های دادستانی در این زمینه را حفاظت قضائی از منابع آب سطحی و زیرزمینی ، پشتیبانی و نظارت بر نحوه مدیریت و بهینه سازی مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی، همراه با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برشمرد و بر لزوم همکاری دستگاههای متولی تاکید نمود.

 


ایشان از کنترل و نظارت بر پُر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای آب فاقد پروانه، نصب کنتور هوشمند بر چاه های دارای پروانه، کنترل و نظارت دقیق بر منابع آب سطحی و جلوگیری تصرفات غیرقانونی در بستر رودخانه ها، تهیه بانک اطلاعاتی از منابع آب شهرستان، فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهیهای عمومی بهره برداران منابع آب و عموم مردم شریف شهرستان به عنوان مهمترین برنامه های پیشرو یاد کرد.

 


و عنوان داشت از آنجایی که آمارها حاکی از مصرف قریب ۹۳ درصد از منابع آب کشور در بخش کشاورزی دارد این امر ضرورت بهره گیری از شیوه های نوین کشاورزی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.