گزارش خبری

طرح پیاده روی دربند صحنه نیازمند توجه بیشتر مسئولین شهرستان است + عکس

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 306444|00:46 - 1397/09/24
نسخه چاپی
طرح پیاده روی دربند صحنه نیازمند توجه بیشتر مسئولین شهرستان است + عکس
پایگاه خبری امروله : دربند صحنه یکی از خوش آب و هواترین مکان‌های گردشگری استان کرمانشاه است که با آبشار خروشان و دره‌ای زیبا با انواع درختان و باغ‌های میوه، از دیرباز پذیرای مردم این دیار ومسافران و گردشگران بسیاری بوده است.

به گزارشامروله، دربند صحنه یکی از خوش آب و هواترین مکان‌های گردشگری استان کرمانشاه است که با آبشار خروشان و دره‌ای زیبا با انواع درختان و باغ‌های میوه، از دیرباز پذیرای مردم این دیار ومسافران و گردشگران بسیاری بوده است.

 


شهرداری صحنه در سال های اخیر طرحی را در جهت ایجاد پیاده رو، در حاشیه رودخانه یعنی مسیر پشت حوزه علمیه تا چشمه قدیمی و نهایتا دربند در دست اقدام و احداث دارد. این پروژه در ابتدا ،ظاهرا با هدف توسعه ی تفرجگاه دربند و ایجاد فضایی با نشاط و زیبا برای شهروندان بوده است ،اما برخی از باغداران این قسمت از شهر از تبدیل شدن این قسمت به مکانی امن برای معتادان ،ولگردان و متکدیان غریبه و.. خبر می دهند.

 

 


این طرح که با هزینه های مالی و طبیعی انجام گرفته است اگر،با نگاهی عمیق همراه باشد که کمترین" آسیب اجتماعی و با حداقل آسیب رساندن به طبیعت بکر منطقه" باشد

 

برخی شهروندان پیشنهاد کرده اند که بقیه ی مسیر به صورت " خشک چین و به جای فنس از پرچین های چوبی " استفاده نمایند.چرا که ایده های زیادی برای ساخت پرچین و دیوار برای باغ و باغچه وجود دارد که با تلفیق هنر و خلاقیت به سادگی دست یافتنی هستند.

 

اکنون که این طرح در حال انجام است نیاز به نگاه تخصصی تر و توجه کامل تری نیاز دارد . اگر گذری به حاشیه این رودخانه داشته باشید متوجه وضعیت نامساعد آن می شوید.

 

 

 

وجود مصالح و زباله های رها شده ، نبود سطل زباله و عدم پاکسازی بستر رودخانه دربند چهره زیبای این منطقه را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 

با توجه به اینکه این منطقه به دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر مورد توجه گردشگران بسیار است عدم رسیدگی صحیح به آن اصلا قابل توجیه و زیبنده نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد