امروله گزارش می دهد

پیاده روی های پر از مانع برای معلولین در سطح شهر صحنه + عکس

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 306621|10:21 - 1397/10/11
نسخه چاپی
پیاده روی های پر از مانع برای معلولین در سطح شهر صحنه + عکس
پایگاه خبری امروله :چرا موزائیک های ویژه نابینایان نصب شده در خیابان مولوی شهر صحنه در کمال تعجب به یک مانع برخورد می کند؟

به گزارشامروله، مشاهده یک خط موزائیکی برجسته برای نابینایان در یک پیاده رو که به چند درخت تنومند ختم می شود شاید خیلی ها را متعجب کند اما حتی اگر نابینایی بر اثر آن حادثه ای برایش پیش بیاید چه کسی پاسخگوی آن خواهد بود؟



اکثر اذهان عمومی این پرسش را مطرح می کند که چرا حالا که موزائیک های ویژه نابینایان نصب شده در کمال تعجب به یک مانع برخورد می کند.

 


واکنش های مردم پس از اینکه می فهمند خط های موزائیکی برجسته مخصوص نابینایان بوده ، جالب است، یکی می گوید فکر می کرده که این خط های موزائیکی برجسته برای آن بوده که مردم موبایل به دست حواسشان پرت نشود و زمین نخورند، دیگری تصور می کرده چون موزائیک های پیاده رو تمام شده از موزائیک های دیگری استفاده کرده اند.برخی هم فکر می کردند که این خط های موزائیکی برای زیباسازی شهر است.




درحالیکه در کشورهای پیشرفته ، طرح هایی مانند "خیابان کامل" برای مردم اجرا می شود که در آن تابلوهای مخصوص و علائم صوتی برای کاربران نابینا تعبیه شده در شهر ما مسیر نابینایان پراز مانع است.

 

هرچند که حرکت هایی در این زمینه انجام شده است اما متاسفانه آموزش و نظارت لازم در این اقدامات وجود ندارد و شاهد هستیم که به طور مثال خط مخصوص نابینایان به یک مانع برخورد می کند.

 

 

 

مسئولین شهر ستان صحنه حقوق شهروندی معلولین را در اولویت کاری خورد قرار دهند

 

یک معلول در گفتگو با امروله عنوان کرد : ایجاد شهر برای معلولین بویژه نابینایان و کم بینایان مهم ترین حقوق شهروندی معلولان است.



وی ادامه داد: مناسب سازی ها در اینکه بتواند یک فرد دارای معلولیت را از انزوای اجتماعی بیرون بکشد و به عرصه اجتماعی بیاورد، خیلی تاثیرگذار است.

 

این فرد گفت : با توجه به اینکه مسئولین محترم برای زیبا سازی و شهر تلاش بسیاری کشیده اند ولی انتظار می رود برخی از پیاده رو ها از جمله مولوی که تردد آن بیشتر است ساماندهی جدی نسبت به این امر داشته باشند.

 

 

نگاه جدی تری به مسئله مناسب سازی برای معلولین در شهر صحنه می شود

 

نورالدین فرزادی پور ، فرماندار صحنه در این خصوص با بیان ضرورت و اهمیت مناسب سازی فضای شهری جهت تردد معلولین و سالمندان گفت: با توجه به آمار معلولین شهرستان و سالمندان باید نگاه جدی تری نسبت به بحث مناسب سازی فضای شهری داشته باشیم .

 

وی خاطر نشان کرد از جمله اصول مهم و اساسی در مناسب سازی فضای شهری فرهنگ سازی این مقوله است.

 

فرازدی پور فضای شهری و اماکن عمومی را جزئی از توانمندسازی و مشارکت اجتماعی معلولین خواند و گفت: محیط مناسب سازی شده برای افراد ناتوان باعث می شود افراد نقش های خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد