ایتالیا بازگشایی سفارت خود در دمشق را بررسی می‎کند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 306752|11:11 - 1397/10/22
نسخه چاپی
ایتالیا بازگشایی سفارت خود در دمشق را بررسی می‎کند
وزیر خارجه ایتالیا می‎گوید با برقراری ثبات در سوریه، رم نیز به بازگشایی سفارت خود در این کشور فکر می‎کند.

به گزارشامروله،  به نقل از کونا، «انزو موئاورو میلانسی» وزیر خارجه ایتالیا می‌گوید رم درحال بررسی امکان بازگشایی سفارت خود در دمشق است.

گفتنی است این سفارتخانه در سال میلادی ۲۰۱۲ و با بالاگرفتن بحران سوریه که محصول تلاش غرب برای براندازی دولت مشروع دمشق بود، تعطیل شد.

به گفته موئاورو میلانسی، رم درحال ارزیابی این موضوع است که آیا ضرورتی  برای بازگشایی سفارت این کشور در دمشق وجود دارد و چنانچه پاسخ مثبت است، این اقدام چه زمانی باید انجام شود.

البته وی مدعی شد که تسریع در روند اجرای این تصمیم، مشروط به برقراری صلح و ثبات در سوریه است.

وی در این باره گفت: برای ایتالیا  برخورداری از هیأت‌های دیپلماتیک در دیگر کشورها ضروری است اما جنگ وحشتناکی در سوریه جریان داشت و اوضاع آنجا تا ثبات فاصله زیادی دارد و این امر مستلزم تشدید تلاش‌ها در این زمینه است.

گفتنی است با اثبات پیروزی ارتش سوریه، برخی کشورهای عربی از جمله امارات روند بازگشایی سفارت خود در دمشق را آغاز کرده‌اند و حتی احتمال می‌رود که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در نشست آتی سران اتحادیه عرب نیز دعوت شود.

این درحالی است که غرب از جمله انگلیس برخلاف میل باطنی خود به پیروزی اسد اذعان کرده و می‌گوید برای مدتی کوتاه دوام وی در قدرت را می‌پذیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد