متصدی اقلیم شناسی شهرستان صحنه خبرداد

برف و باران در راه است/ کاهش دمای هوای شهرستان صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 306761|07:56 - 1397/10/23
نسخه چاپی
برف و باران در راه است/ کاهش دمای هوای شهرستان صحنه
پایگاه خبری امروله : متصدی اقلیم شناسی شهرستان صحنه گفت : بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای بارشی در روزهای یکشنبه (امروز) و دوشنبه جو شهرستان صحنه را متاثر کرده علاوه بر افزایش دمای شبانه، در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید، بارندگی و احتمالاً رعدوبرق در سطح شهرستان خواهد شد.

یگانه خاموشیان در گفتگو باامروله، عنوان کرد :  بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای بارشی در روزهای یکشنبه (امروز) و دوشنبه جو شهرستان صحنه را متاثر کرده علاوه بر افزایش دمای شبانه، در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید، بارندگی و احتمالاً رعدوبرق در سطح شهرستان خواهد شد.

 

وی ادامه داد : شرایط ناپایدار که از بعدازظهر یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه شدت بیشتری خواهد داشت؛ با آبگرفتگي معابر عمومي و در برخی نقاط رواناب نیز همراه شده، وزش باد ممکن است سبب نفوذ گردوغبار بویژه به نواحی سرد سیر شهرستان گردد.

 

خاموشیان خاطر نشان کرد : بارندگی افزون بر ارتفاعات و گردنه های برفگیر، در برخي نقاط از نواحی سردسیر نیز به صورت برف مشاهده خواهد شد.

 

وی یاداور شد : در روز سه شنبه کاهش دمای شبانه و مه صبحگاهی بخصوص در نواحی مرطوب و سردسیر، مهمترین پدیده های جوی در سطح شهرستان خواهند بود.

 

متصدی اقلیم شناسی شهرستان صحنه گفت : به دنبال این شرایط سامانه بارشی دیگری که با هسته ای سرد همراه خواهد شد؛ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو منطقه را متاثر کرده، علاوه بر بارش برف در غالب نقاط، سبب وزش باد نسبتاً شدید و احتمالاً نفوذ غبار به جو شهرستان می گردد. با عبور این سامانه از روز جمعه هوای سردی بر جو منطقه مستولی می گردد.