رئیس انجمن داروسازان تهران مطرح کرد؛

صنعت دارو مشکل «ریال» دارد نه «ارز»/نگران ۵۰۰ میلیون یورو هستیم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 306858|10:12 - 1397/11/02
نسخه چاپی
صنعت دارو مشکل «ریال» دارد نه «ارز»/نگران ۵۰۰ میلیون یورو هستیم
رئیس انجمن داروسازان تهران، با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: نگران مسیر توزیع این اعتبار هستیم.

به گزارشامروله، 

سید حمید خوئی، در گفتگو باخبرنگار مهر، به موضوع تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار برای مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی از محل صندوق توسعه ملی، اظهارداشت: گرچه تاکنون معادل ریالی ۲۶۰ میلیون یورو از این اعتبار توزیع شده است، اما هنوز تغییر چشمگیری در وضعیت داروسازی حاصل نشده است.

وی افزود: ما نگران هستیم که این منابع صرف تامین بدهی های طرح تحول سلامت شود. در واقع، به نام دارو، به کام هزینه های درمانی هزینه شود.

خوئی تاکید کرد: از مسئولان امر درخواست داریم چاره اندیشی کنند تا این منابع در جایی غیر از دارو و تجهیزات پزشکی هزینه نشود.

رئیس انجمن داروسازان تهران، با اشاره به وضعیت بحرانی داروخانه ها در تامین نقدینگی برای خرید دارو، گفت: در حال حاضر داروخانه ها مشکل نقدینگی دارند. زیرا، از یک طرف باید چک های خودشان را پاس کنند و از سوی دیگر، خریدهای خود را نقدی انجام دهند.

وی ادامه داد: داروخانه ها مجبورند برای سرپا ماندن، وام های با بهره های سنگین بگیرند.

خوئی افزود: مشکل اصلی در صنعت داروسازی کشور، قیمت دارو و حاشیه سود آن است. زیرا، سراغ نداریم قیمت هیچ کالایی در ۵ سال گذشته ثابت مانده باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران، با انتقاد از سیاست مسئولان قبلی وزارت بهداشت که اصرار بر ثابت ماندن قیمت دارو داشتند، گفت: به نظر می رسد صنعت داروسازی، بیش از مشکل ارزی، مشکل ریالی دارد. زیرا، اگر ریال به موقع تامین شود، مشکل جدی در زمینه تهیه مواد اولیه دارویی نخواهیم داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد