«وارن» بطور رسمی وارد رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 307062|12:48 - 1397/11/21
نسخه چاپی
«وارن» بطور رسمی وارد رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد
یکی از سناتورهای جناح چپ حزب دموکرات نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

به گزارشامروله، به نقل از آسوشیتدپرس، سناتور «الیزابت وارن» یکی از چهره‌های مشهور حزب دموکرات از ایالت ماساچوست بطور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.

الیزابت وارن پیش از این نیز تمایل خود برای ورود به کارزار انتخابات را آشکار کرده و با آغاز سال جدید میلادی برای تقویت شانس خود در رقابت‌های درون حزبی، کمیته‌ای تشکیل داده بود.

وارن  چندی پیش به این دلیل که در یک  برگه اداری خود را بومی آمریکا معرفی کرده بود با چالش‌های زیادی روبرو شد.

مطابق قوانین ایالات متحده تنها کسانی مجاز به استفاده از عنوان بومی آمریکا، به معنای ساکنان نخستین این سرزمین هستند که به طور رسمی به این عنوان شناخته شده باشند. این مسئله در مورد الیزابت وارن صدق نمی‌کند و او به همین دلیل با انتقادهای شدیدی، از جمله از سوی تیم انتخاباتی رئیس جمهوری کنونی، دونالد ترامپ روبرو شد.

وارن سال گذشته از طریق آزمایش ژنتیکی موفق شد اثبات کند که در میان اجداد او بومیان آمریکایی نیز بوده‌اند، اما در آمریکا تنها کسانی می‌توانند از این عنوان استفاده کنند که عضو یکی از قبایل رسما شناخته شده باشند.

الیزابت وارن برای رویارویی با دونالد ترامپ در دوره آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ابتدا با رقابت‌های سخت درون حزبی روبرو خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد