دست خالی کرمانشاه در نمایشگاه بین‌المللی؛

میراث نامبارکی برای گردشگری

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307113|10:33 - 1397/11/28
نسخه چاپی
میراث نامبارکی برای گردشگری
کرمانشاه در جشنواره بین‌المللی گردشگری به لطف مدیران بی‌سلیقه قبلی میراث فرهنگی نتوانست آن طور که در شان مردم استان است خودنمایی کند.

به گزارشامروله، باز هم دستان کرمانشاه در جشنواره بین‌المللی گردشگری خالی بود؛ نه اینکه چیزی در چنته نداشته باشد مدیران بی‌سلیقه‌ای که در این حوزه بودند آنها را رو نکردند و با بی‌سلیقگی هرچه تمام‌تر کرمانشاه را از درخشش در این نمایشگاه محروم کردند.

مدیرانی که بر صندلی دیگری تکیه داشتند و می‌دانستند به زودی کرسی ریاست میراث فرهنگی را باید به مدیر دیگری بدهند برای حضوری خوب و در خور شان این استان در نمایشگاه فوق کاری نکرده بودند.

البته آنهایی که در جشنواره‌های دیگر هم میراث فرهنگی و جاذبه‌های این سامان را تا حد رقص محلی تقلیل داده بودند شاید می‌خواستند اینجا هم از این امتیاز برای جذب گردشگر استفاده کنند!

امسال برای بازدید از نمایشگاه سری زدیم به محل برگزاری آن، استان های کشور هر کدام در نوع خود با سلیقه شان به صورت ویژه به معرفی استانشان پرداخته بودند، اما نشانی از کرمانشاه نبود و سراغی از آن گرفتیم و پس از طی مسیر فراوان دیدیم که متاسفانه کورترین جای نمایشگاه و بدتر از آن غرفه ای که با بنرهای چروک مزین شده بود!

ا


نمایشگاه بین المللی گردشگری تنها نمایشگاهی است که هرساله در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود و در آن تمام مراکز گردشگری کشور به منظور ارائه جاذبه ها و توانمندی های خود گرد هم می آیند تا بتوانند با معرفی جاذبه های به آژانس ها و تورگردانان در طول سال گردشگرانی را به سمت استان خود هدایت کنند.

در سال ۹۷ نیز با شرکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تمام استان ها و همچنین مراکز خدمات گردشگری کشور و چندین کشور دیگر مانند ترکیه، قطر و... این نمایشگاه از ۲۳ بهمن تا ۲۶ بهمن برگزار شد.

اما سهم استان کرمانشاه چقدر بود؛ متاسفانه استان کرمانشاه به عنوان ضعیف ترین استان حتی بعد از استان های همجوار خود مانند ایلام، کردستان، همدان و لرستان قرار گرفت!

مدیران بحرانی قبلی با این وضعیت و این تلاش‌ها به دنبال جذب گردشگر بودند...

اا

اما استانهای دیگر در غرفه‌های شیک و بسیار زیبا به بیان جاذبه‌های گردشگری خود پرداخته بودند و یک رقابت جالبی بین آنها شکل گرفته بود.

ا

تنها موضوعی که به آن بسنده کرده بودند و به صورت ویژه به آن پرداخته بودند باز هم همان «هلپرکه» یا رقص کردی بود!

ظاهرا مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه هم در بازدید که از این نمایشگاه داشته بود از این وضعیت ناراضی بود.

مدیرانی که این میراث نامبارک را بر جا گذاشتند حالا کلاهشان را قاضی کنند و بگویند که ما سهم کرمانشاه را در نمایشگاه گردشگری از چه کسی بخواهیم؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد