مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه:

طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه آغاز شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 307318|09:45 - 1397/12/25
نسخه چاپی
طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه آغاز شد
پایگاه خبری امروله : مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی تا بیستم فروردین ماه ۹۸ خبر داد.

دکتر احسان مهری در گفتگو باامروله،  از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی خبر داد و گفت : طرح بسیج سلامت نوروزی توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان صحنه از تاریخ بیستم اسفند ماه ۹۷ همزمان با سراسر کشور آغاز و تا بیستم فروردین ماه ۹۸ ادامه خواهد یافت.

 

دکتر مهری افزود: با توجه فرارسیدن سال جدید و افزایش آمار مسافران، کنترل اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اهمیت بیشتری می‌یابد.

 

وی ادامه داد: در این راستا مرکز بهداشت شهرستان صحنه، همزمان با سراسر کشور طرح بسیج سلامت و تشدید نظارت بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را از  بیستم اسفندماه سال جاری آغاز و تا بیستم فروردین ماه سال آینده همه روزه حتی روزهای تعطیل از ۸ صبح الی ۲۰ و با حضور بازرسان بهداشت محیط بصورت آنکال در ساعات شب اجرا می نماید.

 

دکتر مهری با اشاره به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، نظارت بر مراکز توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و تفریحی، غذاخوری‌ها، شیرینی فروشی ها، پارک ها، اماکن بین  راهی، مجتمع های خدمات رفاهی و محل های اسکان موقت و در نهایت تأمین و حفظ سلامت مسافران نوروزی می باشد.

 

دکتر مهری افزود: کنترل و نظارت بر وضعیت آب آشامیدنی از طریق کلرسنجی روزانه، نمونه برداری باکتریولوژیکی، تشکیل جلسات آموزشی جهت اصناف و اطلاع رسانی عمومی در خصوص توصیه های بهداشتی و ثبت شکایات از طریق نصب بنر از دیگر اقدامتی است که در این طرح درحال اجرا و پیگیری می باشد و تعداد ۱۷ گشت و اکیپ نظارتی با همکاری سایر ادارات در این طرح از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید می نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم باید با حقوق بهداشت محیط خود آگاه بوده و خودشان بر این اماکن نظارت کنند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن مختلف، از طریق سامانه رایگان ۱۹۰ تخلف را گزارش نموده تا بازرسان شهرستان هرچه سریع‌تر به این امر رسیدگی نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد