تمام قوانین نظارتی هتل‌ها بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اعمال می‌شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307480|11:05 - 1398/01/25
نسخه چاپی
 تمام قوانین نظارتی هتل‌ها بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اعمال می‌شود
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از نظارت و کنترل مستمر بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد و گفت: تمام قوانین نظارتی برهتل‌ها بر اقامتگاه‌های بومگردی نیز اعمال می‌شود.

به گزارشامروله،  کیکاووس جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص واحدهای بوم گردی استان کرمانشاه و چگونگی نظارت بر این اقامتگاه‌ها گفت: هم اکنون ۱۰ واحد بوم گردی دارای مجوز و فعال در سطح استان کرمانشاه داریم.

وی افزود: این واحدها عمدتاً در شهرستان‌های صحنه، روانسر و پاوه واقع شده‌اند و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای مجوز کاملاً استاندارد و تابع قوانین میراث فرهنگی است

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: اقامتگاه‌های ما که دارای مجوز بوده درجه بندی شده، کاملاً استاندارد و تابع نرخ‌های تعیین شده و مقررات میراث فرهنگی هستند.

وی مناطق بومی را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کنونی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر مردم روی به سمت مناطق بومی و محلی و کاملاً دور از مبلمان شهری گرایش دارند و برای گشت و گذار این مناطق را در اولویت خود قرار می‌دهند.

جلیلیان افزود: به دلایل فوق مناطق بومی همواره جذابیت بیشتری نسبت به سایر مناطق گردشگری داشته و میهمانان خاص و ویژه ای دارند.

۸ واحد بوم‌گردی در استان کرمانشاه در دست اقدام و آماده افتتاح است

وی از آماده افتتاح بودن حدود ۸ واحد بوم گردی دیگر در استان خبر داد و گفت: این واحدها هم اکنون در دست اقدام بوده و چنانچه فعالیت مالکان سرعت بیشتری داشته باشد به زودی افتتاح می‌شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه محل واحدهای مذکور را شهرستان‌های هرسین، پاوه، کنگاور، جوانرود و دالاهو عنوان کرد.

صدور ۱۵۰ مورد موافقت نامه اصولی برای احداث واحدهای بوم‌گردی در استان کرمانشاه

وی تصریح کرد: همکاران من حدود ۱۵۰ مورد موافقت نامه اصولی در حوزه سرمایه گذاری صادر کرده‌اند و این واحدها نیز در آینده احداث خواهند شد.

این مسئول، از معرفی این واحدها به روش‌های مختلف چون فضای مجازی خبر داد و گفت: علاوه بر آن ما در پکیج تبلیغاتی متمرکز کشور و از طریق ستاد خدمات سفر آنها را معرفی کردیم.

وی افزود: همچنین ما لیست و مشخصات این واحدها را در اپلیکیشنی که توسط این اداره کل راه اندازی شد، درج کردیم و نسبت به معرفی آنها اقدام کردیم.

واحدهای بوم‌گردی متناسب با ساختار محل احداث و کاملاً بومی و سنتی هستند

جلیلیان اشاره‌ای نیز به ویژگی‌های این واحدهای بوم‌گردی داشت و گفت: هر کدام از این واحدهای بوم گردی متناسب با نوع ساختار فیزیکی و ساختار روستایی منطقه‌ای که در آن واقع شده، بنا شده‌اند ساختاری کاملاً سنتی و بومی دارند.

وی افزود: این واحدها تمام امکانات مورد نیاز گردشگر اعم از آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و… و. را به شکل سنتی دارا هستند و گردشگر می‌تواند یک زندگی سنتی را در مناطق بومی تجربه کند.

جلیلیان گفت: این واحدها به شکلی طراحی شده‌اند که تمام امکانات برای کسی که بخواهد یک تا چند روز را خارج از مبلمان شهری زندگی کرده و آرامش داشته باشد، مهیا است.

به گفته وی این اقامتگاه کاملاً توسط بخش خصوصی با نظارت مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ایجاد شده است.

واحدهای بوم‌گردی به صورت مستمر رصد می‌شوند و قوانین هتل‌ها و مسافرخانه‌ها بر آنها اعمال می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص چگونگی نظارت بر این واحدها نیز گفت: نظارت بر این واحدها توسط همکاران بنده در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و تیم بازرسی نظارتی متشکل از بهداشت و تعزیرات حکومتی تمام طول سال به ویژه نوروز انجام می‌شود و این واحدها به صورت مستمر رصد و کنترل می‌شوند.

وی تاکید کرد: در خصوص مباحث شرعی نیز این واحدها مورد نظارت قرار می‌گیرند و آنچه که موازین و قوانین جذب مسافر برای هتل‌ها مد نظر است بر این اقامتگاه‌ها نیز اعمال خواهد شد.

جلیلیان تاکید کرد: آنچه که در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها مورد تاکید ما است باید در این اقامتگاه‌ها نیز رعایت شود و از این نظر نیز اقامتگاه‌های بوم گردی مورد نظارت و رصد مستمر قرار می‌گیرند.

این مسئول تصریح کرد: معمولاً همکاران بنده ساعات پایانی روز که منتهی به شب است این اقامتگاه‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند و مدارک شناسایی آنها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد