متهم فرزند استاندار سابق و داماد استاندار کنونی است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 307501|12:12 - 1398/01/28
نسخه چاپی
متهم فرزند استاندار سابق و داماد استاندار کنونی است
نماینده دادستان تهران در خصوص متهم ردیف اول پرونده مؤسسه مالی البرز ایرانیان گفت: متهم فرزند استاندار سابق و داماد استاندار کنونی بندرعباس است.

به گزارشامروله، چهارمین جلسه دادگاه پرونده مؤسسات مالی «البرز ایرانیان»، «ولیعصر»، «فردوسی» و «آرمان» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۴ دادگاهویژه رسیدگیبه جرایم اقتصادی آغاز شد.

قاضی صلواتی در نخستین جلسه محاکمه متهمان این پرونده با بیان اینکه پرونده مذکور ۳۵۳ جلد است گفته بود: کل سرمایه گذاران ۹۱ هزار نفر هستند و تاکنون ۶ هزار و ۳۶ نفر از شکات به دادسرا مراجعه کرده و دادخواست ارائه داده‌اند.

به گفته صلواتی، از تیر ۹۱ تا آذر ۹۶، گردشکار مالی البرز ایرانیان ۴۳ هزار میلیارد تومان و از اردیبشهت ۹۴ تا اسفند ۹۶، گردشکار مالی شرکت تعاونی ولیعصر ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در ابتدای این جلسه، قاضی صلواتی از نماینده دادستان خواست تا با حضور در جایگاه به دفاع از کیفرخواست بپردازد.

نماینده دادستان تهران خطاب به متهم گفت: شما قبل از ورود به جلسه مؤسسه چه سوابقی داشتید چون جز اینکه اعمال نفوذ کرده‌اید بهگفت پدرشما استاندار سابق و پدر همسرتان استاندار کنونی بندرعباس است و به همین دلیل با اعمال نفوذ در سن ۲۴ سالگی وارد بانکداریشدید.

وی افزود: ارتباط شما با زیر مجموعه‌های مختلف به دلیل اعمال نفوذ خانواده‌تان است.

آقامیری در ادامه خطاب به امیر حسینآزادمتهم ردیف اول این پرونده گفت: شما ملک زعفرانیه را به نام همسرتان کردید.

وی با اشاره به سفرهای شخصی متهم گفت:پولسفر با هواپیمای شخصی آن هم در جزیره‌های شخصی از کجا آمده است؟ شما مگر کاری جز بانکداری داشتید که بخواهیدپولآن را صرف سفرهای شخصی تفریحی آن هم با این کیفیتکنید.

نماینده دادستان تهران افزود: شما به آبروی مؤمن اشاره کردید. آقای آزاد آبروی مؤمنخونحامدکرمیاز کارمندان شما است که توسط سپرده گذاران خشمگین به قتل رسید. آبروی مؤمن فردی است که خونش از بین رفت و شما به همسرش گفتید مگر من او را کشتم.

آقامیری دررابطهبا ادعای متهم مبنی بر مجوز از بانک مرکزی گفت: شما گفتید مجوز داشتید، این دروغ است. نامه ادغام مؤسسه تعاونی البرز ایرانیان باآرمانهم جعلی است. شما از مؤسسه آرمان بدون اینکه مجوزی داشته باشید استفاده کردید بنابراین از کداممجوزامروز حرف می‌زنید.

آقامیری در واکنش به این سخن متهم مبنی بر اینکه چرا فقط تعاونی ما مورد انتقاد قرار گرفت گفت: شما ازبطنقضیه با نامه‌های جعلی تأسیسشدیدو به خاطر زد وبندیکه داشتید این مؤسسه را تشکیل دادید. به دلیل اعلام اعمال نفوذ مقاماتاستانیاجازه پلمپ و بررسی حساب‌ها داده نشد.

وی ادامه داد: درایلامو کردستان حساب‌ها و وام‌های کلان بدونبهرهبه برخی مقاماتاستانیداده شد که همه اینها به خاطر اعمال نفوذ شما بود.

وی ادامه داد:قریانیو آزاد برای رؤسای بانک‌های خود حساب‌های جدید تشکیل و پول‌ها را به حساب آنها ریختن آقای آزاد دلیل این که شما امروز اینجا هستید اقدامات خلاف قانون است.

آقامیری تصریح کرد: شما گفتید ملکی را ارزاننخریدهو نفروختهایداین درحالیاست که شما ملک فریدون چراغی را ۱۴ میلیارد خریداری کرده و چراغی ۲۰ روز بعد از مالک اصلی آن را ۵ میلیارد تومانمیخرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد