گامی دیگر در دور زدن تحریم امریکا؛

کارت اعتباری روسیه به سیستم بانکی ترکیه هم وصل شد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 307509|08:09 - 1398/01/31
نسخه چاپی
کارت اعتباری روسیه به سیستم بانکی ترکیه هم وصل شد
مدیرعامل سیستم ملی پرداخت روسیه (ان‌اس‌پی‌کی)، گفت: بزرگترین زنجیره بانکی ترکیه به علاوه ۱۰ هزار خرده‌فروش آنلاین این کشور، پذیرش میر کارت روسیه را آغاز کردند.

به گزارشامروله،  به نقل ازراشاتودی، ولادیمیرکوملف، مدیرعامل سیستم ملی پرداخت روسیه (ان‌اس‌پی‌کی)، گفت: بزرگترین زنجیره بانکی ترکیه به علاوه ۱۰ هزار خرده‌فروش آنلاین این کشور، پذیرشمیرکارت روسیه را آغاز کردند.

کوملفگفت: ما می‌خواهیم اعلام کنیم که امروز روز بزرگی است. کارت‌های اعتباری «میرکارت» از این به بعد در ترکیه مورد قبول هستند.

این مدیر اجرایی گفت: دیروز فرآیند تست‌های این ارتباط نهایی شده است. بانکبانکاسیترکیه بیش از ۶۵۰۰ عابربانک در سراسر این کشور دارد و دارای بزرگترین شبکه کارت‌بانکی در ترکیه است.

کوملفگفت: کارت اعتباری ملی روسیه در بین بیش از ۴۰ هزار فروشگاه در ترکیه مورد قبول هستند. در حال حاضراوپراتورمیرکارتدر حال یکپارچه‌سازی این کارت‌ها با یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ترکیه، بانک زراعت، می‌باشد.

سیستم پرداخت اعتباریمیر، در سال ۲۰۱۵ و یک سال پس از اعلام تحریم‌های ضد روسی غربی، توسط بانک مرکزی این کشور، راه‌اندازی شد. در آن زمان بانک‌های روسی موقتاً نتوانستند از کارت‌های ویزا ومسترکارت خود استفاده کنند.

طبق گفتهالویرانابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، تا ژانویه ۲۰۱۹، بیش از ۵۳ میلیونمیرکارتصادر شده است.

میرکارتدر حال حاضر در ارمنستان، قرقیزستان بلاروس و قزاقستان، مورد قبول می‌باشد. تا پایان امسال قرار است ازبکستان هم به این فهرست اضافه شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد