مرجع قضایی هنوز در مورد خودروهای دپو شده اعلام نظر نکرده است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 307510|06:10 - 1398/01/31
نسخه چاپی
مرجع قضایی هنوز در مورد خودروهای دپو شده اعلام نظر نکرده است
معاون فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: وضعیت خودروهای دپو شده که ثبت سفارش جعلی داشتند مثل قبل بوده و هنوز خودرویی به سازمان تحویل نشده است.

به گزارشامروله،  اوایل بهمن ماه سال ۹۷ هیأت وزیران در جلسه‌ای با بررسی وضعیت ۱۳ هزار خودرویدپوشده در گمرک که بخشی از آنها ثبت سفارش جعلی داشتند و یا بعد از ممنوعیت واردات کالاهای لوکس به کشور وارد شده بودند، تصمیم به تعیین تکلیف این خودروها گرفت.

با تصویب هیأت وزیران مقرر شد که سایت ثبت سفارش برای خودروهایدپوشده، باز شود؛ البته خودروهایی که ثبت سفارش جعلی داشتند مشمول این موضوع نشدند و قرار شد مرجع قضائی درباره این خودروها تصمیمگیریکند.

پس از این مصوبه، گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد خودروهایی که با ثبت سفارش جعلی در گمرکدپوشده‌اند، مشمول مصوبه هیأت وزیران نیستند و با آنها تحت عنوان «کالای قاچاق» و نه «کالای متروکه» برخورد شده و به سازمان اموال تملیکی تحویل خواهند شد.

در همین ارتباط، علیرضا روحی علیایی در گفت وگوباخبرنگار مهر، در خصوص اینکه آیا در این مدت خودرویی به سازمان اموال تملیکی تحویل شده است یا خیر؟ اظهار داشت: وضعیت خودروهایدپوشده که ثبت سفارش جعلی داشتند، مثل قبل است و هنوز مرجع قضائی اعلام نظری به ما نکرده است.

عضو هیأت مدیره سازمان جمعآوریو فروش اموال تملیکی افزود: بنابراین هنوز هیچ خودرویی به سازمان جمعآوریو فروش اموال تملیکی تحویل داده نشده است.

علیایی با بیان اینکه هنوز مرجع قضائی در خصوص ضبطی، قاچاق یا متروکه بودن خودروهایدپوشده به نتیجه نرسیده است، گفت: هنوز مشخص نشده است که با خودروهایدپوشده چه برخوردی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: ما منتظر اعلام نظر مرجع قضائی هستیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد