۴۵ درصد مرگ ها در کرمانشاه به دلیل بیماری قلبی است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307538|11:59 - 1398/02/03
نسخه چاپی
۴۵ درصد مرگ ها در کرمانشاه به دلیل بیماری قلبی است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار مرگ در استان رخ داده که ۴۵ درصد آن ناشی از بیماری های قلبی بوده است.

به گزارشامروله، ، ابراهیم شکیبا صبح امروز در همایش سفیران سلامت دانشآموزاظهار داشت: ۴۷ هزار سفیر سلامت دانشآموزبا کمک آموزش و پرورش تربیت شده و در این میان آموزش و پرورش رسالت بسیار بزرگی را برعهده گرفته است.

وی گفت: سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۰ هزار مرگ ومیررخ داد که ۴۵ درصد آن ناشی از بیماری‌های قلب و عروق، ۱۴ درصد سرطان و ۱۲ درصد دیابت بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه آمار مذکور نشان دهنده این است که مسیر گذر مرگ ومیراز بیماری‌های واگیر بهغیرواگیراست بیان کرد: عمده مرگ و میرهای رخ داده شده در استان ما نیز بر همین روال است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های واگیر قابل پیشگیریهستند، عنوان کرد: بیماری‌های مذکور با مدیریت تغذیه و کاهش مصرف نمک، شکر و نیز داشتن تحرک بدنی، فعالیت‌های جسمانی و پرهیز از مصرف دخانیات به طور چشمگیری کاهش می‌یابند.

شکیبا خاطرنشان کرد: دانش آموزان آینده سازان مملکت ما هستند و می‌توانند در ترویج سلامتی نقش مهمی میان بزرگسالان ایفا کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد