رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه:

تکریم بیماران و ارتقای خدمات‌دهی برای پزشکان در اولویت است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307675|12:34 - 1398/02/19
نسخه چاپی
 تکریم بیماران و ارتقای خدمات‌دهی برای پزشکان در اولویت است
مرصادنیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: تکریم و کمک به بیماران با وسع مالی کمتر و ارتقای کیفیت خدمات دهی به آن ها برای پزشکان کرمانشاهی در اولویت است.

به گزارشامروله، محمد باقر حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بر اساس مصوبه اعلام شده پزشکان عمومی برای معاینه هر بیمار باید ۱۵ دقیقه، پزشکان متخصص ۲۰ دقیقه، فوق تخصص ۲۵ دقیقه و روان پزشک ۳۰ دقیقه وقت بگذارند.

وی افزود: این مدت به نوع بیماری بستگی دارد گاهی برای تشخیص بیماری ممکن است مدت زمان بیشتری لازم باشد و در مواقعی که تشخیص معلوم است زمان کمتری ببرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید این زمان برای معاینه بیماران در نظر گرفته شود اما ممکن است توسط برخی پزشکان انجام نشود گفت: با این حال تاکنون موردی از شکایات مردمی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تکریم بیماران و کمک به بیماران با وسع مالی کمتر و ارتقای کیفیت خدمات دهی به آنها هستیم، بیان داشت: پزشکان استان به خوبی به معاینه بیماران می‌پردازند و در این میان نیز حتی بیماران استان‌های همجوار و کشور عراق اعتماد بالایی به پزشکان کرمانشاهی دارند که این از توانمندی پزشکان و انجام معاینات خوب توسط آنها حکایت دارد.

حیدری با اشاره به اینکه در برخی رشته‌ها و نیز امکانات تشخیصی برای برخی بیماری‌ها کمبودهایی در استان کرمانشاه داریم عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در بیشتر رشته‌ها درصدد تربیت پزشکان متخصص و در برخی رشته‌ها به دنبال تربیت نیروهای فوق تخصص است.

وی ادامه داد: البته در برخی شهرستان‌ها مخصوصاً نقاط دور افتاده امکان وجود پزشکان متخصص در همه رشته‌ها وجود ندارد بلکه نوعی از سطح بندی برای ارائه خدمات در نقاط روستایی و شهری تعیین شده که پس از انجام خدمات اولیه، در صورت نیاز بیمار به سطوح تخصصی‌تر ارجاع می‌یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در همه دنیا سیستم ارجاع داریم خاطرنشان کرد: گاهی برای تشخیص یک بیماری یک پزشک نه بلکه چندین پزشک به صورت شورایی تشکیل می‌شوند.