مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه خبر داد

اختصاص ۸۰ درصد اعتبارات رفع آسیب های اجتماعی به سمن ها

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307677|12:35 - 1398/02/19
نسخه چاپی
 اختصاص ۸۰ درصد اعتبارات رفع آسیب های اجتماعی به سمن ها
مرصادنیوز: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از اختصاص ۸۰ درصد اعتبارات رفع آسیب های اجتماعی به سمن های استان خبر داد.

به گزارشامروله، علیرضا گودرزی در گفتگو با  خبرنگار مرصادنیوز در خصوص سازمان‌های مردم نهاد در کرمانشاه و نقش آنها در ایجاد نشاط اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۸۳ سازمان مردم نهاد داریم و در سال ۹۷ قراردادهایی منعقد شده است و یکی از برنامه‌های ما بحث توسعه نشاط اجتماعی بود که بتوانیم رضایت روحی و روانی مردم را فراهم کنیم.

وی در خصوص حمایت از سازمان‌های مردم نهاد افزود: با توجه به اینکه این سازمان‌ها غیر انتفاعی هستند، ما به لحاظ مسائل معنوی، کمک در چاپ و توزیع پروژه‌ها به آنها کمک می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: همچنین سال گذشته اعتبارات خوبی برای حوزه آسیب‌های اجتماعی داشتیم و حدود ۸۰ درصد از اعتبارات این حوزه چه در سال ۹۶ و چه در سال ۹۷ را به سازمان‌های فعال مردم نهاد پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ فقط ۱۶۵ سازمان مردم نهاد داشتیم، گفت: اما امروز با وجود ۴۸۳ سازمان مردم نهاد اگر هر سازمان مردم نهاد بتواند ۵ برنامه طراحی کند، می‌توانیم حدود ۲۵۰۰ کار خوب بدون دخالت دولت در حوزه‌های تقویت نهاد خانواده، نشاط اجتماعی، آموزشی و… داشته باشیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم سازمان‌های مردم نهاد اگر تقویت شوند، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد چرا که بسیاری از مشکلات نیاز به پول ندارند.

وی در خصوص مراحل اخذ مجوز و شرایط لازم برای یک سازمان مردم نهاد نیز بیان داشت: پروسه دریافت مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد زیاد طولانی نیست و افراد پس از تشکیل تیم و تهیه اساسنامه مسیری را مشخص می‌کنند و در سامانه سازمان‌های مردم نهاد در وزارت کشور ثبت نام می‌کنند و مستندات را تحویل می‌دهند و پس از یک سری استعلامات کارهای ثبت را انجام می‌دهند.