مصری در گفتگو با مرصاد:

کاهش تعهدات ایران در برجام یک اقدام عقلایی بود /این تنها فرصت برای غربی‌هاست

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307678|12:36 - 1398/02/19
نسخه چاپی
کاهش تعهدات ایران در برجام یک اقدام عقلایی بود /این تنها فرصت برای غربی‌هاست
مرصادنیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، کاهش تعهدات ایران در برجام را یک اقدام عقلایی و تنها فرصت برای غربی‌ها در مورد عمل به تعهداتشان دانست.

به گزارشامروله، عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصادبا اشاره به اقدام اخیر دولت درباره مسائل هسته ای اظهار داشت: تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی می گیرد همان تصمیم کشور و نظام است لذا آنچه تصمیم گیری شده میمون و مبارک است اگرچه بسیار دیر شد و ما پس از برجام بسیار صبوری کردیم اما باز اینکه تصمیمی گرفته شد باعث خوشحالی و غرور ملی است زیرا بعد از برجام بدترین و شدیدترین تحریم ها را بر ما تحمیل کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هرچه خواستند انجام دادند و اروپایی‌ها هرچه تعهد داشتند عمل نکردند در واقع برجام جاده ای یکطرفه شده بود در حالی که ایران به همه تعهدات خود عمل می کردند، اما آن ها به هیچ یک عمل نکردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام هم تعهدی دو جانبه است و هر اندازه به تعهدات خود عمل کردیم یعنی خواسته‌های آنها اجابت شده و آنچه آن ها عمل نکردند یعنی خواسته های ما در برجام محقق نشده در واقع آن ها به هیچ یک عمل نکردند بلکه تهدیدها و تحریم ها نسبت به قبل از برجام هم بسیار بیشتر شد.

مصری خاطرنشان کرد: ما برای برجام هزینه زیادی دادیم همه آنچه تولید کرده بودیم از اورانیومی که از کشور خارج کردیم تا قلب رآکتور هسته ای اراک همه این ها باعث شد برجام برای ما دستاوردی نداشته باشد اما برای 1+5 دستاورد داشت از این نظر این تصمیم اخیر ایران خردمندانه و عقلایی است و باید درصورتی که اروپا و آمریکا به تعهدات خود عمل نکند ما هم بر اساس برنامه زمان بندی شده خود یکی یکی به انجام برسانیم.

وی گفت: ایران به اندازه کافی صبر کرده صبوری ایران قابل تحسین است در واقع این همه صبوری تنها از ملت بزرگی مثل ایران برمی آید لذا وقتی فرصت دو ماهه داده می شود دیگر فرصتی وجود ندارد که باز هم صبوری کند این فشارهایی که به مردم وارد شده، این تورمی که تحمیل شده، سفره هایی که کوچک تر می شود حاکی از آن است که نباید همه سختی ها را ما بکشیم و همه آسایش برای آن ها باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مردم حداقل از نظر غرور ملی می بینند کشور دست و پا بسته نیست بعد چند سال که حدود 700تحریم جدید بر کشور ما اعمال شده امروز اقدامی عاقلانه دیده می شود بنابراین نباید یک روز هم فرصت داده شود زیرا همه فرصت هایی که باید می دادیم را دادیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد