تسامح و تساهل پلیس اماکن کرمانشاه با اغذیه‌فروشی‌ها؛

اعطای مجوزهای رسمی برای هتک حرمت ماه رمضان؟!

سرویس: اخبار استانکد خبر: 307720|12:22 - 1398/02/22
نسخه چاپی
اعطای مجوزهای رسمی برای هتک حرمت ماه رمضان؟!
مرصادنیوز: پلیس اماکن کرمانشاه با اعطای مجوز فعالیت به اکثریت اغذیه‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها به نوعی مجوز هتک حریم این ماه مبارک را صادر کرده و این امر موجب گله‌مندی مردم شده است.

به گزارشامروله،  این روزها  که بهترین‌ روزهای سال است و مردم بر سر خوان نعمت گسترده پروردگار متعال مهمان هستند، برخی ها با هنجارشکنی‌ شیرینی این ماه عزیز و اطاعت امر واجب را به کام روزه داران و مسلمانان با تظاهر به روزه خواری تلخ می‌کنند.

یکی از اقداماتی که برای برخورد روزه خواری انجام می‌شود انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و در صورت نیاز برخورد قانونی با مرتکبین به روزه خواری است که توسط نهادهای نظارتی و مامورین قانون همچون دستگاه قضا و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

متاسفانه در شهر کرمانشاه علی رغم مراعات مردم که در سال های اخیر هم پدیده روزه خواری به عنوان موضوعی خلاف شئون جامعه اسلامی کاهش یافته، اما شاهد شکستن هنجارها این بار از سوی برخی از نهادهای مذکور هستیم که با چشم بستن بر قوانین، هنجارشکنی‌ها را به نوعی تشویق می‌کنند.

اگر سری به خیابان اصلی شهر بزنید به وضوح خواهید دید که اکثریت اغذیه فروشی و آبمیوه فروشی‌ها به راحتی با نصب پارچه سفید کماکان فعالیت خود را در طول روز انجام می‌دهند.

ا

مردم نسبت به هتک حرمت ماه رمضان در کرمانشاه دغدغه‌مند هستند

حجت‌الاسلام محمد حاج آخوند، یکی روحانیون استان در گفتگو با خبرنگار مرصاد در نکوهش این وضعیت با اشاره به حدیثی قدسی اظهار داشت: در روایتی از یک حدیث قدسی که در کتاب فروع کافی از امام باقر (ع) نقل شده آمده است که خداوند به شعیب پیامبر وحی کرد که من از قوم تو 100 هزار نفر را عذاب می‌کنم که 40 هزار از انسانهای بدکار هستند و 60 هزار نفر از  انسانهای خوب و پرهیزگار. شعیب پیامبر عرض کرد: پروردگارا  بدکاران سزاوارند اما نیکان چرا باید عذاب شوند ندا آمد که «داهنو اهل المعاصی ولم یغضبوا لغضبی؛ آنها با گناهکاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نیامدند».

وی افزود: اول باید از مردم تشکر کنیم که اکثر آنها مسائل دینی را رعایت می کنند، برخی‌ها که غیر از این طرز فکر را دارند بهتر است که در شبهای احیا و نماز جمعه های ماه مبارک سری به مساجد بزنند و ببینند که مردم چه حضور گسترده ای دارند البته همین‌ مردم هم مراعات این ایام را دارند؛ لذا نباید ظاهربین باشیم و عده ای قلیل که در خیابان تظاهر می کنند را ملاک قضاوت خود قرار دهیم.

این روحانی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند این منبرها جلسات قرآن کجا در دهه 30 و 40 برگزار می شد؛ لذا این موضوعات نشان می‌دهد که اکثریت مردم اهل مراعات هستند و اتفاقا این دغدغه‌ای است که از مردم به ما منتقل شده است.

حجت‌الاسلام حاج آخوند بیان داشت: مردم نسبت به هتک حریم ماه مبارک رمضان در شهر کرمانشاه حساس هستند که البته  این موضوعی نیست که توسط چند فرد به صورت شخصی انجام شود و متاسفم که بگویم علی رغم پیگیری قوه قضاییه و دادستان محترم کرمانشاه و اقدامات خوب در این چند روز با پدیده ای مواجه هستیم و آن مجوز رسمی برای هتک حریم ماه رمضان با عنوان مجوزهایی که برای فعالیت کافی‌شاپ‌ها ، ساندویچی‌ها و آبمیوه فروشی ها است آن هم نه در راه ها، مسافرخانه ها و مراکز بین راهی که در مرکز شهر و معابر اصلی آن و به ویژه در ساعات عصر هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از کافی‌شاپ‌ها پا را فراتر نهاده و اقدام به برگزاری جشن تولد در روزهای ماه مبارک می‌کنند، تصریح کرد: چرا نیروی انتظامی به حکم خداوند احترام نمی گذارد؟

این روحانی ادامه داد: باید از بخش‌های دیگر نیروی انتظامی که زحمت تامین امنیت و نظم را می کشند تشکر کنیم، اما این منافاتی ندارد با این که قسمت دیگری از نیروی انتظامی با عنوان اماکن رسما برای یک بسترسازی حرام مجوز اعطا کند، ما واقعا از این اقدام تعجب می‌کنیم.

هیچکس در هیچ سمتی حق ندارد مجوز خلاف شرع صادر کند

حجت‌الاسلام حاج آخوند  تصریح کرد: هیچکس در هیچ سمتی و با هیچ درجه ای حق ندارد مجوز خلاف شرع صادر کند و هرکس بخواهد این کار را انجام دهد اگر آگاهانه باشد حتما باید عزل شود و اگر ناآگاهانه است حتما باید توسط مسئولان آنجا آموزش داده شوند، البته ما گله مندیم از روحانی های این نهاد آیا نباید این آموزش ها را به نیروهایشان بدهند؟

وی خاطرنشان کرد: سوال بنده از نیروی انتظامی به عنوان یک شهروند و به نمایندگی از اقشار عظیم متدینین بازاری، کارمند، بسیجی، نظامی و غیر نظامی و گروه های مختلف سیاسی که در مسائل دینی مرز بندی جناحی ندارند و هم از طرف خودم به عنوان یک طلبه -که رهبر معظم انقلاب فرمودند طلاب صرفا وظیفه اعلام معارف را ندارند بلکه وظیفه تحقق احکام را در جامعه هم دارند- می‌پرسم که با اجازه چه کسی به تمام کافی‌شاپ‌ها آبمیوه فروشی ها که اصلا جنبه مسافری ندارد مجوز اعطا شده است.

وی بیان داشت: در صورتی که نیروی انتظامی اقدامی در این خصوص انجام ندهد حتما در مراحل بعدی توسط مردم و مومنین این اعتراضات ادامه می یابد و در مرحله اول تحصن در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و حتی تحصن در نمازجمعه و در صورت نیاز حضور در دفتر رهبر معظم انقلاب را برای پیگیر این موضوع انجام خواهیم داد که چرا حتی ظواهر دین هم در استان ما توسط نهادی حاکمیتی زیر سوال می رود.

این روحانی بیان داشت: خدا را شاکریم روحانیون استان همانطور که دغدغه مسائل اقتصادی مردم را داشتند و با تحصن خود آن را به مسئولان منعکس کردند امروز هم که مردم دغدغه مسائل دینی دارند حتما اگر مسئولان استان پاسخگو نباشند این اعتراض را پیگیری می کنند.

وی تصریح کرد: ما در مسائل احکام شرعی با احدی معامله نخواهیم کرد و شوخی نخواهیم داشت و حتما اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد.